• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

[XHV] Discuții Generale

transporter

Well-Known Member
Covasna si Harghita sunt doua judete de secol XIX. Nu vad nici un potential acolo.

Printul Charles te-ar contrazice, sa nu uitam ca unii chiar vor linistea secolului XIX. Nu toata lumea se da in vant dupa cluburi de fite si Mamaia.
 
  • 👍
Reactions: 1 users

KSAT

Member
Premium Member
Pai domnu Printu ma poate contrazice linistit dar eu am copilarit intr-un sat fele-fele, unguri si romani, in secuime( marginea secuimii), la vreo 20 de km de Brasov. Nici acum nu s-a schimbat mare lucru pe acolo.
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
07.10.2020 - Aeroportul Internațional Brașov
Construcţia terminalului de pasageri al Aeroportului Internaţional Braşov are un avans de execuţie de 32 de zile. Structura de rezistenţă şi acoperişul sunt finalizate în totalitate, 90% din pereţii-cortină din sticlă sunt realizaţi, iar 40% din tot ce înseamnă finisaje interioare şi lucrări la instalaţii sunt deja executate.

FB Aeroport Bv
 
  • 👍
Reactions: 3 users

Andrei M

Member
cateva poze cu stadiul actual:

1612645096929.jpg

1612645095772.jpg

1612645095664.jpg

1612645094403.jpg

sursa:
 
  • 👍
Reactions: 5 users

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
  • 👍
Reactions: 4 users

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
  • 👍
Reactions: 1 user

CalinCLJ

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Bun bun, dar inteleg ca doar acum discuta solutia pentru turn. Numai mie imi da cu virgula?
 

Klausenburg

Well-Known Member
Oh ce ne mai plac solutiile "sexy" in locul celor testate si dovedite ca fiabile in timp:


Aeroportul Internațional Brașov

7 min ·

‼️
Adrian Ioan Veştea - Președintele Consiliului Județean Brașov: “Aeroportul Brașov - încă un pas important înainte! Am primit astăzi decizia ROMATSA cu privire la turn, iar turnul virtual este soluția aleasă! Am spus de la începutul preluării acestui proiect că noi construim aeroportul viitorului la #Brașov. Și asta facem! Și ca să lămurim un subiect la fel de important, Aeroportul Brașov va fi un #Aeroport #INTERNAȚIONAL și va opera atât zboruri interne, cât și internaționale, însă le vom face treptat, după studii de rentabilitate ale destinațiilor, într-un cuvânt: RESPONSABIL!”
 
  • 👍
Reactions: 1 user

Thomas

Well-Known Member
Premium Member
fly-ra 2017
@Klausenburg acum nu vad care ar fi problema din moment ce si LCY are turn virtual.

Pe mine altceva mma îngrozeste ... cum adica are de gând domnul Vestea sa faca treaba asta cu operarile:

"va opera atât zboruri interne, cât și internaționale, însă le vom face treptat, după studii de rentabilitate ale destinațiilor, într-un cuvânt: RESPONSABIL!”

Pai cum adica? Au de gând sa înfiinteze o companie aeriana? Aceasta afirmatie parca ar fi de la userii aceia de FB care se plâng pe site-urile aeroporturilor ca "de ce nu operati si la Madrid???"

De la cineva cu o anumita pregatire si totusi relativ implicat în proiec, m-as fi asteptat sa fi învatat pâna acum cum functioneaza aceasta industrie ...

Care ar fi interesul CJ si implicit al aeroportului ca sa înceapa treptat operarea zborurilor? Adica daca ar zice WZZ sau RYR sau BLA ca ar deschide din prima zi de operare o baza cu 2 aeronave si 20 de destinatii nu ar fi bine? Le va spune s-o lase mai încet ca el vrea sa fie responsabil?

Nu ca m-as astepta la asa ceva, dar CJ care cel putin deocamdata este principalul actionar si care doreste (cel putin declarativ asa au facut pâna acum) sa dea operarea aeroportului în concesiune ar trebui sa aiba tot interesul ca aeroportul sa aiba cât mai repede posibil un trafic cât mai mare cu scopul recuperarii investitiei ... dar poate ca exact asta este problema, nefiind banii lui Vestea ci ai nostri, rentabilitatea investitiei este un aspect pe care nu-l are în minte.

În primul rând însa nu mi-e clar ce vorbeste el si aici includ si aspectul:

„Nu putem să avem totul din start, adică să implementăm încă din prima etapă o serie de zboruri internaționale. Trebuie să facem pași mici și realizabili, iar primul pas este introducerea unor zboruri interne pe ruta Brașov-București”, a explicat Adrian Veștea, într-un interviu acordat revistei de business Forward Brașov. Coordonatorul proiectului aeroportului, Alexandru Anghel, a completat faptul că dorința brașovenilor este de a avea zboruri spre toate direcțiile, însă acestea trebuie foarte bine gândite înainte de a fi implementate, deoarece trebuie să ai un anumit grad de ocupare al curselor, care să acopere cheltuielile, întrucât acestea vor fi operate din companii private, care nu se vor avânta, dacă nu sunt rentabile.
sursa:
Aeroport Brasov - zboruri interne

Pai cum asa? Duc baietii astia grija companiilor private? Sau vor ei sa înfiinteze acum si o companie aeriana care sa opereze mai întâi la Bucuresti si ulterior si zboruri internationale?

Alte idei interesante :rolleyes: la gasim aici:

Aeroport cu program redus

Ce bine ar fi, daca acest aeroport chiar ar fi dat în concesiune la Fraport sau TAV sau Avialliance ... macar s-ar ocupa cineva care se pricepe
 
  • 👍
Reactions: 2 users

Klausenburg

Well-Known Member
acum nu vad care ar fi problema din moment ce si LCY are turn virtual.

Problema e ca e un ansamblu de echipamente si sisteme care vor trebui sa lucreze impreuna perfect. Ori pot sa spun ca ansambluri mult mai putin complexe au avut probleme de implentare care au ridicat costul si au luat foarte mult timp.

Am cel putin un exemplu de la o firma la care curasem acum cativa ani. Partile comonenete al unui anumit echipament au fost faricate in Germania, asamblarea finala si implementarea software-ului s-au facut in Romania, iar apoi echipamentul a fost montat la clientul final din Belgia. Voi spune doar ca dupa montare, desi echipamentul fucntiona, a dat anumite erori. Interventiile succesive on site pana sa se ajunga la o functionalitate perfecta au durat ~18 luni iar costul... nu stiu daca compania a mai facut vreun profit din respectivul echipament. Si vorbim aici de un echipament destul de basic de vreo 60k EUR si nu de de un ansamblu extrem complex si de care depinde viata oamenilor.

Deci problema nu e daca se poate sau nu, ci de cat va dura si cat va costa, in final s-ar putea sa nu dureze si nici sa coste mai putin decat un turn fizic ;)...

Eu am dat un exemplu mic pe care il cunosc personal. Dar exista un exemplu comparabil in Romania: Implementarea sistemului ECTS pe tronsonul reconstruit de cale ferata Curtici-Ghioroc. pun o postare de la Pro Infrastructura:


Asociația Pro Infrastructură

24 martie ·

În timp ce alții trimit rachete în spațiu, de vreo 7 ani, CFR Infrastructura împreună cu Alstom se chinuie să configureze sistemele de centralizare și telecomunicații pentru schimbarea macazurilor și semnalelor (evitarea coliziunilor între trenuri) necesare circulației pe cei 40 km de la Curtici până la Arad (Ghioroc).

De altfel, sistemele au fost blocate recent timp de 20 de ore în zona Arad și s-a circulat în regim manual, cu mari întârzieri ("la steag"). Asta după ce recepția lucrărilor Alstom s-a făcut foarte greu, cu sute de neconformități. Decalajele sunt cauzate de indulgența și răbdarea fără limite a CFR cu antreprenorul, pe de-o parte, și de proiectul prost care încearcă să integreze un sistem ultra-modern, gândit pentru linii de mare viteză (ERTMS nivel 2), cu unul "legacy" conceput în 1960 bazat pe relee electromagnetice (BLA+INDUSI).

Deși căile ferate nu sunt la fel de importante în mediul politic ca autostrăzile, este momentul ca oficialii din Ministerul Transporturilor si Infrastructurii România să intervină și să aibă discuții aplicate cu Alstom. Impactul acestui blocaj între public și privat asupra circulației feroviare este și poate continua să fie major. Mai mult, problema de la Arad (km 614)-Curtici se generalizează deja pe sute de kilometri, pe întregul "Coridor IV" București-Brașov-Sighișoara-Arad, pe mulți ani de acum înainte.

Alstom are contracte pentru sistemele de comunicații, semnalizări și centralizări digitale dintre Sighișoara și Simeria, unde lucrările la terasamente și linii s-au încheiat dar se circulă tot restricționat, pe un singur fir, deoarece lipsa sistemelor Alstom face imposibilă schimbarea macazurilor în gări.
Compania are de asemenea contracte pe Brașov-Sighișoara și mare parte din Simeria-Arad, unde lucrările la calea ferată sunt în desfășurare. Fără o reașezare a relațiilor dintre MT/CFR și Alstom, aceste întârzieri “digitale” riscă să le depășească pe cele de la construcția de terasamente, poduri și tuneluri!

.
 
  • 👍
Reactions: 2 users
Top