• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

[XHV] Discuții Generale

utopium

Active Member
"iulius" said:
Nu trebuie sa lucreze toti la aeroport, ci locurile de munca au fost create datorita aeroportului.
E chiar asa de mare cifra de 4000?
Ryanair calculeaza 1000 locuri de munca la 1 milion pasageri?
Aia de la companiile aviatice sunt inclusi la ceilalti 6.000 (alta cifra indoielnica). Da, 4.000 de oameni e enorm pentru un aeroport care ei estimeaza ca va avea trafic de 300.000 initial.

Ryanair are 80 de milioane de pasageri anual si 8.500 de angajati, deci 1.000 de angajati la 10 milioane de pasageri. Tarom reuseste contraperformanta de a avea 1000 de angajati la fiecare 1 milion de pasageri chiar daca multe servicii sunt externalizate, dar ei sunt pe pierderi, deci nu e un exemplu bun. Lufthansa are cam 1000 de angajati la 1 milion de pasageri, dar nici ei nu sunt un exemplu bun pentru ca jumate din angajati lucreaza de fapt la diviziile de catering (Lufthansa are o treime din piata mondiala de catering, inclusiv marile companii aeronautice americane lucreaza cu ei) si de intretinere tehnica care lucreaza pentru foarte multe alte companii, nu doar pentru Lufthansa, plus ca au si cargo semnificativ.

Poate aia 1000/milionul de pasageri de care zici or fi cu tot cu locuri indirecte de munca, doar ca CJ Brasov vorbeste de 4000 directe + 6000 indirecte, deci 10.000 de angajati la (potential) milionul de pasageri.
 

iulius

Active Member
Ma referea la altceva. Can Ryanair lanseaza o destinatie zic ca contibuie si la o crestere a angajatilor in respectiva regiune.
Exemplu: 400000 pasageri - 400 joburi.

Se vede astfel cat de gogonata e estimarea CJ Brasov.
 

utopium

Active Member
"iulius" said:
Se vede astfel cat de gogonata e estimarea CJ Brasov.
Daca ar fi asa de usor de creat 10.000 de locuri de munca s-ar face o gramada de aeroporturi noi in Romania, asta e clar. Si nu ar sta aeroporturi gata facute aproape degeaba (Constanta, Craiova, Arad, Oradea, Suceava, Baia Mare, Satu Mare, etc). Sigur ca un aeroport cu trafic aduce avantaje strategice semnificative, dar sunt multi pasi de facut, existenta infrastructurii nu e suficienta (Constanta are pista de 3.5 km de exemplu, dar tot o cursa pe zi are in medie, iarna nici atat). Eu zic ca si pentru acei 300.000 estimati initial va fi nevoie de cativa ani, fara Wizzair, Ryanair, Blueair mici sanse. Tarom nu o sa se bage probabil, Bucurestiul fiind prea aproape (poate pe vreo cursa internationala, cursa locala putin probabil). Lufthansa probabil ar baga un Munchen, dar trafic mare faci cu low-cost.
 

iulius

Active Member
Stiind situatia de la Brasov, nu as fi surprins ca prima cursa regulata dupa deschiderea eventualului aeroport sa fie catre Munchen (Lufthansa).
Numarul doi: Londra, daca deschiderea e iarna. Operator: Thomson, Monarch sau BA.
 

Thomas

Well-Known Member
Premium Member
fly-ra 2017
Stati sa vedem daca se mai face si terminalul si turnul de control ... deocamdata pentru astea nici macar nu exista un proiect, nu exista finantare etc.

Apoi, daca într-adevar s-ar face toate alea, apoi putem discuta despre zboruri ...
 

iulius

Active Member
Nu stiu cate chartere are Innsbruck insa la Brasov merge 1/7 de la Londra doar pentru ski iarna.
Eu skiez doar in timpul saptamanii si pot sa-ti zic ca sunt foarte multi turisti englezi pe partie. In al 2-lea rand, in Poiana se skiaza foarte bine de anul trecut si de locuri de cazare nu e lipsa.

Referitor la terminal si la turn:
- oare nu pot folosi/reface turnul de la aerodrom (45.696764,25.52757)?
- terminalul ar putea fi un cort gen Beauvais.
 

mrares

Active Member
Sti care ii problema, autoritatile astea celebre fac aeropoturi dupa cum ii taie capu si fara o analiza aprofundata a pietei! Daca ar fi fost asa fenomenale partiile astea (nu sunt schior dar mi-as dori sa fiu dar din pacate planetarele mele sunt cam........) si acoperite macar 3 luni in permanenta cu zapada numai buna pentru schiat ar fi fost ok sa incerce sa aduca turisti pe Sibiu de exemplu si de acolo sa ii transporte cu autocarul in zona Brasov, sa vada cum se misca piata si daca merita (eu am facut 100+ cu autocarul de la aeroport la hotel deci....). Nici macar OTP nu aduce turisti cu nemiluita pentru Valea Prahovei desi accesul este rezonabil (calitate drum de la pana la)...... Parerea mea este ca Brasov-Valea Prahovei este in proportie de 95% pentru autohtoni si eventual pentru Moldoveni! Sincer nu cred ca o sa ploua cu engleji in conditiile in care Austri/Elvetia/Italia le ofera mai multe oportunitati la preturi similare sau mai mari dar in conditii mult mai bune! (un minus mare este altitudinea relativ mica, vremea schimbatoare si de multe ori lipsa zapezii).

Din punctul meu de vedere in tara asta sunt mult prea multe aeroporturi deservite de mult prea multi oameni pentru mult prea putine zboruri/pax-i..... sunt gauri negre pentru bugete iar 300.000 de pasageri pentru inceput si 1.000.000 in 8 ani face o astfel de investitie amortizabila in cateva zeci de ani..... si pana la urma au discutat cu cineva sa zboare aici? sau pur si simplu au hotarat sa mai faca un aeroport pentru puliticieni!

daca ma intrebati pe mine eu as lasa cam 5-7 aeroporturi in toata tara Bucuresti, Costanta, unu, maxim doua moldova, unu maxim doua Transilvania, unu Banat si in rest "drum bun si cale batuta" am reduce costul bugetar (SRi, Militie de Frontiera) si poate daca ne-am concentra pe o oferta adaptata nevoilor vom reusi sa le facem profitabile pe termen mediu si lung si nu imposibil de lung cum este acuma!
 

iulius

Active Member
Din cate stiu bmi avea cursa pe perioada iernii catre OTP, doar pentru turistii ce vin la munte.
Asta era inainte ca Poiana BV sa fie modernizata.

Pana nu demult ma gandeam si eu nu prea e necesar aeroportul la Brasov, insa tind mai nou sa-mi schimb parerea. Sunt firme destule in oras (Continental, Schaeffler, Autoliv, Siemens, IBM, etc.) ce lucreaza cu\pentru straini. In plus sunt si turisti.
O sa vedem, insa daca aeroportul se face eu cred ca va supravietui in detrimentul TGM si SBZ, sau oricum va fi mai cautat.
 

utopium

Active Member
"iulius" said:
firme destule in oras (Continental, Schaeffler, Autoliv, Siemens, IBM, etc.) ce lucreaza cu\pentru straini.
Pentru alea da, e nevoie de aeroport si probabil ceva curse spre Munchen ar fi viabile, probabil chiar si 2-3 pe zi (cum sunt la Timisoara, Sibiu si Cluj). Insa pentru turism e mult de lucru. Si Constanta e oras turistic, teoretic englezii ar vrea sa vina sa petreaca in cluburi, sa bea ieftin si sa "cunoasca" domnisoare accesibile din Romania, dar se pare ca nu e asa de simplu (sau daca vin, vin prin Bucuresti). Nu cred ca BA sau companii de linie serioase ar veni la Brasov sa faca curse de Londra, poate Wizzair sau Ryanair, pana la urma de ce ai veni cu o companie de linie scumpa intr-o locatie ieftina? Are logica sa vii cu o companie low-cost intr-o locatie ieftina (sau, ma rog, mai ieftina ca altele, ca daca compari cu cabanele din Austria s-ar putea sa nu mai fie asa de ieftina cazarea la Brasov si pe Valea Prahovei). Asa si Sibiul are investitia de la Vidra (ma rog, cu probleme cu cazarea care inca nu e dezvoltata suficient) pe langa Paltinis si altele din zona care ar fi putut atrage turisti (desi inteleg ca anul asta vor fi inchise partiile la Vidra). Momentan eu zic ca Brasovul are probleme sa atraga si turistii pasionati de schi romani aflati la mai mult de 150 de km, de exemplu eu am multi prieteni schiori in Cluj dar nu ii aud niciodata sa se duca la Brasov/Valea Prahovei la schi, mai bine se iau si se duc o saptamana in Austria an de an iar in weekend merg in Apuseni/Maramures sau (mai rar) in jurul Sibiului care e mai aproape. Infrastructura rutiera e inca proasta dinspre Transilvania (si dureaza prea mult sa vii din Cluj pentru weekend) si prea aglomerata dinspre Bucuresti.
 

TripleSeven

Well-Known Member
Cum spunea Thomas, sa asteptam sa "rasara" terminalul si turnul de control. Aeroportul Brasov este mai mult o mandrie locala, totul fiind la nivel politic. Banii aceia i-ar fi putut folosi in alte scopuri! Acum au in plan si construirea autostrazii Sibiu-Brasov, care va facilita si mai mult transportul rutier in sudul Transilvaniei. Nu stiu detalii legate de autostrada Brasov-Bucuresti. Daca va ceda SBZ si TGM? Nu cred. La SBZ, va exista o cerere constanta spre Germania/ Austria si probabil in viitor alte destinatii si la TGM un trafic clar spre BUD. De exemplu, cursele LH de la SBZ sunt pline de turisti care se imbarca in autocare din Sibiu si viziteaza toata Transilvania!
 

malev2009

Active Member
De la TGM cererea e mai mare spre Germani decat spre BUD,tin sa te contrazic Bogdan Avram,fiind 3 destinatii spre Germania cu LF bun,iar spre BUD sunt doar 2 curse spre saptamana!Is tare curios cand o sa sa fie operational aeroportul din Brasov,eu cred ca trebuie sa vedem ceva concret nu doar politica,iar parerea mea e ca SZB o sa aiba mai mult de ,,suferit' decat TGM ,daca se deschide aeroportul si vorba aia sunt doar 100 de Km TGM-CLJ si TGM a supravietuit :)
 

TripleSeven

Well-Known Member
Totusi, sa lasam la o parte mandriile locale. Te-ai intrebat vreodata cati sibieni, brasoveni etc sunt in cursele ce pleaca de la TGM? Daca tarifele de la SBZ erau competitive (intre timp s-a schimbat situatia), fi sigur ca Wizz deja avea baza la SBZ si nu la TGM. Pe alta parte, TGM mereu va ramane cu Ryanair pentru tarifele extrem de scazute. Nu vor alege niciodata SBZ sau CLJ.
 

malev2009

Active Member
Dar tu te-ai intrebat vreodata cati targumureseni sunt in cursele de la Cluj sau Sibiu.Nu sunt partiot locat atata timp cat stiu ca sunt doar 100 de Km pana la Cluj si eu de exemplu mai mult am zburat de la CLJ, decat de la TGM pentru ca asa au fost situatile si de exemplu cand a plecat wizz'u in 2007 la CLJ aproape toata lumea zicea ca o sa ,,moara'' aeroportul de la TGM.Nu sunt sarcastic acuma dar crede-ma ca nu sunt sigura ca baza era la SZB si cu asta numai zic nimica,nu vreau sa intru in polemica :).Foarte bine ca Raynair e la TGM :)
 

utopium

Active Member
"Bogdan Avram date=1380733656" said:
Pe alta parte, TGM mereu va ramane cu Ryanair pentru tarifele extrem de scazute. Nu vor alege niciodata SBZ sau CLJ.
Si eu credeam la fel, dar presedintele CJ Cluj m-a pus pe ganduri:
Ryanair se mută la Cluj, după finalizarea noii pistei Aeroportului. Cine declară?
http://www.stiridecluj.ro/economic/ryan ... ne-declara

Sigur, trecand peste interpretarea presei (in special titlul), care nu relateaza exact ce a zis el, insa am vazut emisiunea cand a vorbit despre asta si omul dadea oarecum de inteles ca ar exista discutii. Desi nu prea am incredere in declaratiile lui Uioreanu, dar, cine stie, poate stie ceva ce noi nu stim, mai ales ca aeroportul e in subordinea lui.

In rest, eu zic ca e loc si de SBZ, si de TGM, si de Brasov. TGM va prinde clienti si din Bistrita, Harghita, Neamt, SBZ din Hunedoara, Alba, Valcea, iar Brasov e totusi un oras mai mare care are si investitori straini destui incat sa aiba nevoie de un aeroport, iar brasovenii ar vrea si ei sa calatoreasca mai usor prin Europa, nu? In timp probabil va prinde si pasageri mai multi veniti pentru turism. Transportul aerian e inca subdezvoltat in Romania, asa ca loc este de crestere. Nu vor avea toate peste milionul de pasageri, evident, dar se poate trai si cu cateva sute de mii pe an.
 

mrares

Active Member
Ryan ar fi vrut sa vina la Cluj, au fost discutii si tot ce mai trebuia finalizat era pista pentru ca ei nu vor sa opereze pe piste mai inguste de 45 metri..... nu stiu daca respectivele disccutii mai sun valabile sau s-a pastrat legatura si cum s-a pastrat legatura! Ce spun eu aici sun chestii vechi de cativa ani si mi-au fost spuse din interior.....
 

utopium

Active Member
Pai acum au ocazia, in 26 octombrie noua pista va fi inaugurata, care are 45 de metri latime si din ce inteleg are cel mai bun PCN (indice de rezistenta al pistei) din tara. PCN-ul actual e jalnic, sub 40, iar cel nou inteleg ca e peste 100. Plus un sistem nou de ghidaj ... practic doar Clujul si Brasovul vor avea piste noi (din cate stiu), insa la Brasov trebuie si aeroport ca sa poata functiona. Lungimea pistei de doar 2100 de metri nu cred ca e asa de relevanta momentan, pentru ca nu e cazul de avioane foarte mari inca la Cluj ... pana va fi cazul, probabil si pista de 3000-3500 de metri (prelungirea celei noi) va fi gata (eu nu cred in proiectul de 3500 de metri pentru ca nu este loc asa de mult si oricum nu vad de ce ar fi nevoie de 3500 cand aeroporturi mult mai mari gen Barcelona sau Istanbul au piste sub 3500 de metri, 3000 de metri ar fi mai mult decat suficient pentru Cluj zic eu). Cea de la Brasov ce lungime are? Vad ceva cu 2820 de metri, a ramas asa? Mi se pare o dimensiune ok (Clujul nu a putut sa o faca mai lunga momentan pentru ca trebuie deviat Somesul mai intai, iar asta depinde de guvern).
 

TotalGruv

Administrator
Staff member
mu mai dati crezare tuturor (dez)informatiilor. FR nu are nicio restrictie de piste sub 45m. Daca ar avea nu ar fi zburat la FFM unde pista e de 30m (ca si la 08/26 de la CLJ)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
 

mrares

Active Member
Dezinformatorii mei isi castiga painea pe acolo si asta o stiu din surse separate ....... poate au bagat asta ca sa fie eleganti :)) si sa nu zica ca pista actuala pute!
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Lucrările la pista aeroportului internaţional Braşov-Ghimbav au fost întrerupte până la primăvară...
...precizează vicepreşedintele CJ, Mihai Pascu. Potrivit acestuia, pista este finalizată în totalitate din punct de vedere al lucrărilor de infrastructură, iar în ceea ce priveşte turnarea ultimului strat, cel de beton de 41 de cm, lucrările sunt realizate în proporţie de 50%, urmând ca restul să fie turnat când temperaturile vor permite....
Preşedintele CJ mai declara că se caută în continuare investitori care să execute terminalul, pentru care, deocamdată, CJ nu deţine fondurile necesare.

newsbv.ro
 
Top