D
Consiliul Județean Brașov se pregătește să contacteze deja operatori aeroportuari pentru a participa la o licitație privind concesiunea obiectivului pentru o perioadă de 25 de ani .
Nu mi se pare imposibil de atins
Oamenii din județele Brașov, Covasna și Harghita fac în medie cel puțin 3 ore pentru a ajunge la un aeroport. Pentru a ajunge la aeroportul Brașov, ar face în medie o oră. Diferența de 2 ore, la un milion de pasageri/an, estimatul pentru anul opt de funcționare al aeroportului, și la 500.000 de drumuri/an casă-aeroport, ar rezulta o economie de timp de 1.000.000 de ore pe drum/an. În bani consumați pe combustibil înseamnă o economie de 5,6 milioane de euro.
Astăzi CJ Brașov a prezentat stadiul în care se află Aeroportul Brașov. Alături de președintele Adrian Veștea au fost prezenți Tamas Sandor – președinte CJ Covasna, Antal Arpad – primar Sf. Gheorghe, George Scripcaru – primar Brașov și Alexandru Anghel – director Compartiment Monitorizare și Implementare Proiect AIBG, prezentare urmată de o vizită la Aeroport.
Conceptul este un aeroport modern, modular, care poate fi extins ușor în viitor în funcție de evoluția și nevoile aeroportului.
Așa cum au anunțat în urmă cu aproximativ o săptămână, urmează înființarea regiei autonome care este programată pentru jumătatea lunii aprilie. Regia autonomă se va ocupa de certificarea aeroportului, autorizare și de concesionarea lui. Ca număr de locuri de muncă se estimează deja undeva la 300-400. Ideea concesionării este de a găsi un operator care să vină cu un management eficient și, care prin rețeaua sa (ex operatori de turism), să poate grăbi creșterea aeroportului în raport cu o administrare făcută de CJ Brașov. Durata pentru realizarea concesionării este estimată la 12 – 21 de luni, iar perioada pentru care se face concesionarea poate fi cuprinsă între 25 și 40 de ani.
Pentru concesionare ar putea fi luați în considerare operatorii Vinci, Fraport AG și Aeroports de Paris. Însă până la momentul concesionării, CJ Brașov trebuie să finalizeze planul de afaceri, la care lucrează deja.
Acordul cu Romatsa anunțat pentru semnare săptămâna aceasta vizează pregătirea personalului Romatsa care să gestioneze nivelul de trafic aerian. Tot în baza protocolului Romatsa urmează să dea avize pe echipamente de navigație. Acordul vine și în contextul în care Romatsa este operatorul de aeroporturi pe teritoriul României statuat prin Ordin de Minister
În ceea ce privește pericolul prezentat de păsări, ținând cont că în imediata apropiere a aeroportului este râul Bârsa, pe care s-a și format un lac de la o fostă balastieră, se lucrează la un studiu de faună care va fi finalizat anul acesta și care va spune ce fel de echipamente sunt necesare pentru îndepărtarea păsărilor. În ceea ce pivește lucrările hidrotehnice de apărare împotriva inundațiilor pe râul Bârsa și pârâul Beselcin, devierea Beselcinului și îndiguirea Bârsei, Adrian Veștea a menționat de contractul pe care îl are Apa Olt și pe care ar trebui să-l deruleze, proiectul fiind deja făcut. În perioada următoare se vor stabili cine sunt cei care se ocupă să realizeze lucrările. În Cazul Beselcinului există probabilitatea ca lucrarea să fie făcută de CJ Brașov, în parteneriat sau direct.
În cazul balizajului, Alexandru Anghel a precizat că „sistemul de balizaj face parte din facilitățile de la pistă. Aeroportul se ocupă de tot. În final ne vom ocupa și de serviciile de trafic. Caietul de sarcini este gata și luna viitoate am putea lansa licitația pentru balizaj.”
View: https://youtu.be/Db-lMK-wyQ0FTW: Se pot acomoda trei aeronave 747...
- „Ne-am gândit la linii către zonele în care sunt mulți români – Londra, Spania, Italia, dar și la zonele de unde se va face mai ușor schimbul la curse către alte zone, cum ar fi Munchen sau Viena”.
De acord, cu conditia sa convingi o firma aeroportuara serioasa precum Fraport, Vinci, etc. sa-ti ia in concesiune aeroportul. Sa nu uitam totusi cine manageriaza aeroporturile Romanesti de la revolutie incoace... consiliile judetene, CN Aeroporturi Bucuresti, MT.
Asta mi-aduce aminte de aeroporturile insulare grecesti care generau pierderi la greu pina cind Guvernul Greciei a facut licitatie si le-a dat in concesiune la Fraport. Cum o duc acele aeroporturi in ziua de astazi ?
In Romania ai un singur aeroport, exceptand OTP, cu peste 2 mil pax si in total 3 fara OTP cu peste 1 mil pax. E evident mult mai usor sa faci profitabile niste aeroporturi cu pasageri multi decit in cazul unor aeroporturi cu putini pasager
Sa stii ca pentru economia locala nu e deranjant deloc.În Brașov sunt permanent turiști. Deja e deranjant.