[GHV] Discutii generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

La ce data credeți că va fi inaugurat oficial Aeroportul Brasov?

  • Conform ultimului anunț al președitelui CJ Veștea, adică în 15.06.23

    Votes: 5 17.2%
  • Probabil chiar mai repede de 15.06.23

    Votes: 1 3.4%
  • Mai târziu de 15.06.23 dar în orarul de vară 2023

    Votes: 11 37.9%
  • Mai târziu de 15.06.23, în orarul de iarnă 2023

    Votes: 7 24.1%
  • În anul 2024, în nici un caz în 2023

    Votes: 4 13.8%
  • Nu știu, n-am idee, dar mai târziu de 2024

    Votes: 1 3.4%

  • Total voters
    29
  • Poll closed .
Consiliul Județean Brașov se pregătește să contacteze deja operatori aeroportuari pentru a participa la o licitație privind concesiunea obiectivului pentru o perioadă de 25 de ani .


Nu mi se pare imposibil de atins

De acord, cu conditia sa convingi o firma aeroportuara serioasa precum Fraport, Vinci, etc. sa-ti ia in concesiune aeroportul. Sa nu uitam totusi cine manageriaza aeroporturile Romanesti de la revolutie incoace... consiliile judetene, CN Aeroporturi Bucuresti, MT.

Asta mi-aduce aminte de aeroporturile insulare grecesti care generau pierderi la greu pina cind Guvernul Greciei a facut licitatie si le-a dat in concesiune la Fraport. Cum o duc acele aeroporturi in ziua de astazi ?

 
  • 👍
Reactions: 1 user
Oamenii din județele Brașov, Covasna și Harghita fac în medie cel puțin 3 ore pentru a ajunge la un aeroport. Pentru a ajunge la aeroportul Brașov, ar face în medie o oră. Diferența de 2 ore, la un milion de pasageri/an, estimatul pentru anul opt de funcționare al aeroportului, și la 500.000 de drumuri/an casă-aeroport, ar rezulta o economie de timp de 1.000.000 de ore pe drum/an. În bani consumați pe combustibil înseamnă o economie de 5,6 milioane de euro.
Astăzi CJ Brașov a prezentat stadiul în care se află Aeroportul Brașov. Alături de președintele Adrian Veștea au fost prezenți Tamas Sandor – președinte CJ Covasna, Antal Arpad – primar Sf. Gheorghe, George Scripcaru – primar Brașov și Alexandru Anghel – director Compartiment Monitorizare și Implementare Proiect AIBG, prezentare urmată de o vizită la Aeroport.
Conceptul este un aeroport modern, modular, care poate fi extins ușor în viitor în funcție de evoluția și nevoile aeroportului.
Așa cum au anunțat în urmă cu aproximativ o săptămână, urmează înființarea regiei autonome care este programată pentru jumătatea lunii aprilie. Regia autonomă se va ocupa de certificarea aeroportului, autorizare și de concesionarea lui. Ca număr de locuri de muncă se estimează deja undeva la 300-400. Ideea concesionării este de a găsi un operator care să vină cu un management eficient și, care prin rețeaua sa (ex operatori de turism), să poate grăbi creșterea aeroportului în raport cu o administrare făcută de CJ Brașov. Durata pentru realizarea concesionării este estimată la 12 – 21 de luni, iar perioada pentru care se face concesionarea poate fi cuprinsă între 25 și 40 de ani.
Pentru concesionare ar putea fi luați în considerare operatorii Vinci, Fraport AG și Aeroports de Paris. Însă până la momentul concesionării, CJ Brașov trebuie să finalizeze planul de afaceri, la care lucrează deja.
Acordul cu Romatsa anunțat pentru semnare săptămâna aceasta vizează pregătirea personalului Romatsa care să gestioneze nivelul de trafic aerian. Tot în baza protocolului Romatsa urmează să dea avize pe echipamente de navigație. Acordul vine și în contextul în care Romatsa este operatorul de aeroporturi pe teritoriul României statuat prin Ordin de Minister
În ceea ce privește pericolul prezentat de păsări, ținând cont că în imediata apropiere a aeroportului este râul Bârsa, pe care s-a și format un lac de la o fostă balastieră, se lucrează la un studiu de faună care va fi finalizat anul acesta și care va spune ce fel de echipamente sunt necesare pentru îndepărtarea păsărilor. În ceea ce pivește lucrările hidrotehnice de apărare împotriva inundațiilor pe râul Bârsa și pârâul Beselcin, devierea Beselcinului și îndiguirea Bârsei, Adrian Veștea a menționat de contractul pe care îl are Apa Olt și pe care ar trebui să-l deruleze, proiectul fiind deja făcut. În perioada următoare se vor stabili cine sunt cei care se ocupă să realizeze lucrările. În Cazul Beselcinului există probabilitatea ca lucrarea să fie făcută de CJ Brașov, în parteneriat sau direct.
În cazul balizajului, Alexandru Anghel a precizat că „sistemul de balizaj face parte din facilitățile de la pistă. Aeroportul se ocupă de tot. În final ne vom ocupa și de serviciile de trafic. Caietul de sarcini este gata și luna viitoate am putea lansa licitația pentru balizaj.”



FTW: Se pot acomoda trei aeronave 747...
View: https://youtu.be/Db-lMK-wyQ0
 
"Se pot" la viitor (science fiction).
 
Ar merge trei 747 pe ruta Brașov - Iași. Trei pe zi vreau să zic. :)
 
  • 🤣
Reactions: 1 users
Ce "rimotauru" vorbeste asta? Aici la noi (NZNV) se pregatesc de ani de zile sa dea drumul la "rimotaur", dar inca nici nu au inceput cu testele.
In concluzie, 747 si rimotaur la BRV vedem dupa ce deschide BER sau mai nou noul IST.
 
  • 🤣
Reactions: 2 users
Nu știți voi acolo în sud despre rimotaur...
 
  • 🤣
Reactions: 1 user
Cam bottleneck cu 3x B747 si capacitate de 700paxi/h
In afara de asta, nu inteleg de ce lipseste apron din fata terminalului cargo. Sa inteleg ca avioanele cargo vor parca pe pozitiile de pe apronul de paxi, iar de acolo containerele vor fi transportate la terminal, facand slalom printre pasagerii o iau pe jos catre aeronavele BMS, WZZ, ROT, RYR, KLM si AFR?
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Vor fi niște căi de rulare virtuale, rimot.
Mă rog, tot traficul cargo se va face rimot la OTP.
 
  • 🤣
Reactions: 1 user
  • „Ne-am gândit la linii către zonele în care sunt mulți români – Londra, Spania, Italia, dar și la zonele de unde se va face mai ușor schimbul la curse către alte zone, cum ar fi Munchen sau Viena”.

Asadar nu despre turisti si oameni de afaceri e vorba, ci de voturile diasporenilor. Nu ca ar fi o surpriza, e totusi de apreciat sinceritatea politrucilor locali
Post automatically merged:

De acord, cu conditia sa convingi o firma aeroportuara serioasa precum Fraport, Vinci, etc. sa-ti ia in concesiune aeroportul. Sa nu uitam totusi cine manageriaza aeroporturile Romanesti de la revolutie incoace... consiliile judetene, CN Aeroporturi Bucuresti, MT.

Asta mi-aduce aminte de aeroporturile insulare grecesti care generau pierderi la greu pina cind Guvernul Greciei a facut licitatie si le-a dat in concesiune la Fraport. Cum o duc acele aeroporturi in ziua de astazi ?

Aeroporturile romanesti cu exceptia OTP, CLJ si IAS sunt gauri neagre la bugetul proprietarilor. Comparatia cu insulele grecesti nu-i prea buna; acolo ai 7 aeroporturi insulare cu peste 2 mil pax si 9 cu peste 1 mil. In Romania ai un singur aeroport, exceptand OTP, cu peste 2 mil pax si in total 3 fara OTP cu peste 1 mil pax. E evident mult mai usor sa faci profitabile niste aeroporturi cu pasageri multi decit in cazul unor aeroporturi cu putini pasageri si aia abia obtinuti prin practicarea unor taxe de aeroport derizorii si a altor scheme de "ajutor social" pentru companiile aeriene.
Daca s-ar scoate pentru concesiune, ma indoiesc ca aeroporturile romanesti, cu putine exceptii, ar fi cine stie ce interesante. Orice concesionar va dori profit la un moment dat si nu intra in calculele specific politrucilor gen "hai ba sa scoatem BGY la licitatie pt WZZ ca ies niste voturi".
 
Last edited:
Ma gandesc ca daca cele 3 + OTP ar fi concesionate unui operator mare ar avea de castigat toata lumea. Stat, pasageri si concesionar. Bine, vor pierde politrucii locurile caldute. Mai ales ca astea 4 nu au taxe chiar mici.

Dar nu cred ca se bate nimeni sa concesioneze aeroporturi unde taxele sunt 0, si duc si asa lipsa de clienti ( imi vine in minte OMR )
 
In Romania ai un singur aeroport, exceptand OTP, cu peste 2 mil pax si in total 3 fara OTP cu peste 1 mil pax. E evident mult mai usor sa faci profitabile niste aeroporturi cu pasageri multi decit in cazul unor aeroporturi cu putini pasager

Traficul pasagerilor pe aeroporturile insulare grecesti provine din operatiuni turistice sezoniere . Pax-extern (dus-intors/sezon de vara), pax-ul grecesc in extra-sezon neglijabil. Profitul aeroporturilor este dependent de numarul de zboruri turistice pe care le atrage Fraport pe perioada estivala. La fel si Brasov-ul are o perioada estivala de virf numita sezonul de ski. Tocmai in aceasta perioada de virf se face profitul pe intregul an. Probabil volumul traficului etnic pe Brasov v-a fi superior celui de pe insulele grecesti in extra sezon.
 
În Brașov sunt permanent turiști. Deja e deranjant.
 
Normal că știu. Ziceam și eu așa.
 
  • 👍
Reactions: 1 user