[OMR] Discutii generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
PWC primește 270.000 lei
...pt a a realiza documentaţia tehnico-economică pe baza principiilor generate, publicarea condiţiilor de participare pe site-urile Primăriei Oradea şi a Consiliului Judeţean Bihor, precum şi a unui anunţ într-o revistă de business cu acoperire naţională, selectarea din ofertele depuse, realizarea planului de afaceri şi a testului investitorului privat pentru partenerul şi planul realizat, aprobarea acestui plan în legislativele locale, dacă testul operatorului este conform cu prevederile legale mai sus amintite şi operarea propriu-zisă a zborurilor."

Se apropie anul electoral...

daca ne uitam la criteriile de selectie pentru operatorul aerian, toata chestia asta pare sa fie facuta asa la prima vedere pentru HiSky:

Air Oradea cerinte

dar nu am stat sa verific fiecare punct în parte, s-ar putea sa nu existe acea companie ...

Prezumtia mea se si potriveste cu anuntul Hisky de recrutare însotitori de zbor la Oradea ...
 
Doar ca HiSky nu opereaza deja pe zboruri cu destinatia Londra.
Iar Tarom nu se incadreaza la 5 avo cu minimum 140 locuri capacitate.
 
Prezumtia mea se si potriveste cu anuntul Hisky de recrutare însotitori de zbor la Oradea ...
Recrutează și la Cluj Napoca, Timișoara, Iași, Chișinău, și parcă a făcut-o recent și la Baia Mare

Și nu e precizat că trebuie să fie AOC românesc. Iar după criteriile actuale se potrivește și airBaltic. În plus, ei mai au "aventuri" la Tampere (Finlanda) și urmează în Gran Canaria (bază operațională sezonieră).
 
@Disconnected da, recruteaza ... doar ca mi-a sarit în ochi ca peste tot unde recruteaza acolo si opereaza regulat, doar la OMR nu

Iar Air Baltic nu îndeplineste conditia:

i) personalul de zbor trebuie să fie vorbitor de limba română.
 
@Disconnected eu ziceam că din lista aceea doar la OMR nu opereaza regulat (la BAY opereaza).

Și oricum este o speculație de-a mea că acele criterii sunt cu dedicație... asta nu înseamnă că nu s-ar potrivi și cu alte companii... dar de ce ar face cei de acolo o dedicație pentru Air Baltic...?

Dar hai să formulez astfel: dacă eu aș avea un deal cu HiSky și aș încerca să formulez condițiile astfel ca să se potrivească și să nu se bage prea mulți alți pretendenți, cam așa aș formula ca să-mi iasă...
;)
 
  • 👍
Reactions: 1 user
daca ne uitam la criteriile de selectie pentru operatorul aerian, toata chestia asta pare sa fie facuta asa la prima vedere pentru HiSky
QED :p

Deci asa se fac toate licitaiile în România?
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Au bani dedicati si pentru LOT (OMR-WAW).
Nu se stie suma, va fi licitatie pe baza celei mai mici compensatiei cerute. Cum va fi licitatie cu un singur ofertant, inseamna ca vor plati ce va cere LOT. Ma rog, polonezii vor completa o anexa cu cheltuelile si veniturile anticipate din vanzare de bilete, iar compensatia va fi diferenta + 5% profit. Nu e o subventionare a biletului, oferantul avand deplina libertate de a-si stabili politica comerciala dupa dorinta.

Cerinte: minim 50 de avo, avo sa aiba minim 75 de locuri (E170 are 76), minim 15 ani de experienta si minim 10 mil pax transportati in ultimii 15 ani.

sursa: https://www.cjbihor.ro/wp-content/u...eroportul-din-Oradea-si-cele-din-Varsovia.pdf
 
Eei ... pentru asta chiar trebuie felicitati!!!

În sfârsit s-a gasit cineva si în România sa se foloseasca în mod inteligent de posibilitatile oferite de legislatia UE în legatura cu PSO în transportul aerian ... sa vedem daca reusesc. Oricum, se vede ca cineva acolo la Oradea foloseste si mintea ... nu e de mirare ca sunt printre campioni la atragerea de fonduri europene, nu este de mirare cum arata orasul ... :)

Cred ca de cel putin 10-15 ani ma întreb, cum de exemplu TCE nu a fost în masura sa puna pe picioare asa ceva ... o metoda foarte eleganta de a atrage trafic si a da sunventii.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Referitor la "coincidentele" din caietele de sarcini .

Ce a facut ca la licitatia pentru parteneriatul viitoarei Air Oradea,o chestie destul de complexa, sa fie ceruta o experienţă în domeniul operării de curse aeriene pentru pasageri de minimum 3 ani si o flota de min 5 avo iar ,pentru ceva mult mai simplu ,operarea unei singure rute ,sa fie necesara o experienta de minim 15 ani si o flota de min 50 de avo jet? Si la ce-ti trebuie ca respectiva companie sa fi transportat minim 10 milioane pasageri?

Stim cu totii motivele, dar parca ,prea ca in anii '90 arata caietele de sarcini. Macar o aparenta ar trebui pastrata.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
cine stie, poate ca tocmai din aceasta cauza Comisia va da de pamânt cu ei ...

mie doar mi-a placut ca cineva gândeste mai departe de orizontul clasic
 
  • 👍
Reactions: 1 user
În sfârsit s-a gasit cineva si în România sa se foloseasca în mod inteligent de posibilitatile oferite de legislatia UE în legatura cu PSO

As zice mai degraba ca o folosesc in mod smecheresc, tipic romanesc ... O ruta ca OMR-WAW nu cred ca se califica pentru PSO. Oradea nu este nicidecum o zona greu accesibila sau de unde sa nu se poata opera profitabil. Plus ca traficul va fi in mare parte de conexiune pentru LOT.
Iar schema care implica si subvenţionarea catre Hisky a operarii rutei de OTP, aici e clar ajutor de stat ilegal, dat fiind ca ruta e deservita si de un operator care nu primeste subventii pentru aceasta ruta. Ma indoiesc insa ca Tarom va indrazni sa reclame ceva, avand in vedere cine sunt politicienii din spatele acestei smecherii.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Daca era vb de serviciu public "legatura cu hub prin care sa se asigure conexiune cu +20 destinatii diferite", atunci era totul in regula. Fiind o hotarare de CJ speciala pentru LOT, atunci e atacabila in contencios administrativ si poate fi cercetata si de organe pentru ca e cu dedicatie pentru un anumit operator.
La urma urmei, s-au scos la "licitatie" rute (din)spre Weeze fara ca cineva sa aiba o problema cu chestiile astea cu dedicatie, asa ca merge si asa. Dar e posibil ca la un moment dat cineva sa-si bage nasul si in caietele astea de sarcini.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 users