CPL. Merita?

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Hightlink

New Member
Jun 21, 2020
21
0
1
30
Iasi
Buna dimineata,
Anul trecut am deschis un topic pe acest forum "cea mai rapida cale sa devi pilot de linie" daca imi aduc bine aminte si desi nu am primit cele mai incurajatoare raspunsuri, au fost folositoare, multumesc!
Din nefericire inca sunt blocat la jobul de birou si tinand cont de situatia creata de pandemie, e clar ca multi din cei care au deja ATPL-ul nu au de munca si situatia nu pare sa devina roz prea curand asa ca usor usor am renuntat la idee insa dorinta de a zbura persista.
Vrea sa iau PPL-ul si apoi sa obtin CPL deoarece as vrea sa imi scot macar banii investiti in cursuri si poate un mic venit.
Asa ca intrebarea mea este: dupa ce ma vad cu CPL-ul banuiesc ca sansele sa imi gasesc un job sunt destul de mici insa daca voi avea propriul meu avion ar ajuta? Ma gandesc la un avion cu 4 locuri si un singur motor astfel in cat sa nu fie foarte scump insa nici foarte mic. Sau mai bine inchiriez?
Dupa aceasta investitie, cum incepi sa faci bani din asta si cam cat poti castiga? In romania nu am gasit prea multe informatii si nu stiu cat de relevante sunt cele din alte tari. Ma gandeam la zboruri de agrement/transport dar din cate am vazut, sunt multe alte oportunitati, poate este cineva aici care imi poate explica mai bine cum sta treaba.

Orice raspuns este bine venit si sper ca nu am spus vreo prostie.
Si da, stiu ca a trecut ceva vreme si inca nu m.am apucat de cursuri insa am lucrat pe plan financiar, sa devii pilot nu e ieftin din pacate...
 
Separa lucrurile in doua: licenta si businessul (nu exista legatura intre ele, sunt joburi diferite).
Asa cum stii, exista acum personal certificat mult peste ce vrei tu si care e in cautare de joburi, sansele tale-s minime.
Iar ponturi cu afaceri nu cred ca se ofera pe forumuri!
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Salut,

Cand spui "un avion cu 4 locuri si un singur motor astfel in cat sa nu fie foarte scump insa nici foarte mic", te referi sa iti cumperi o Cessna 172, de exemplu, cu care sa transporti pasageri? Raspunul este nu, pentru ca in primul rand nu te lasa legislatia sa faci transport comercial cu aeronave Single Engine Piston, ori Multi Engine Piston, ori Single Engine Turbine, ceea ce schimba complet toate calculele tale. Pe de alta parte, vei gasi cu greu clienti in Romania care sa accepte sa zboare cu astfel de avioane. O sansa cu un astfel de avion ar putea fi sa il dai la acumulare de ore pentru pilotii la inceput de drum, dar si aici e discutabil, pentru ca sunt destul de multi pe piata care fac deja asta.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Salut,

Cand spui "un avion cu 4 locuri si un singur motor astfel in cat sa nu fie foarte scump insa nici foarte mic", te referi sa iti cumperi o Cessna 172, de exemplu, cu care sa transporti pasageri? Raspunul este nu, pentru ca in primul rand nu te lasa legislatia sa faci transport comercial cu aeronave Single Engine Piston, ori Multi Engine Piston, ori Single Engine Turbine, ceea ce schimba complet toate calculele tale. Pe de alta parte, vei gasi cu greu clienti in Romania care sa accepte sa zboare cu astfel de avioane. O sansa cu un astfel de avion ar putea fi sa il dai la acumulare de ore pentru pilotii la inceput de drum, dar si aici e discutabil, pentru ca sunt destul de multi pe piata care fac deja asta.
Inteleg, multumesc de raspuns.
Ceva informatii despre ce presupune si cat costa sa inchiriezi un avion unde pot sa gasesc?
 
Asta nu iti pot spune, pentru ca fiecare cere cat vrea, atâta timp cât e operator privat. Google și rețelele de socializare.
 
Asta nu iti pot spune, pentru ca fiecare cere cat vrea, atâta timp cât e operator privat. Google și rețelele de socializare.
Am cautat destul de mult in ultima vreme insa nu am gasit mai nimic, nu este un subiect foarte discutat in romania din pacate
 
Cred ca ceea ce cauti tu e hobby care sa isi amortizeze un pic costurile.
In Germania exista un portal, wingly.io unde pilotii amatori care vor sa isi faca orele de zbor pot posta sugestii de rute la care sa ia pe cineva cu ei, fie ca e ruta frumasa, fie ca e o destinatie cool ( de ex zburat pentru masa de prinz pe insula Sylt).
Dar e un hobby, nu e un business.

Daca chiar vrei un business in zona aia, Netjets e deja n concept optimzat de costuri. Si banii vin de la Warren Buffet.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Cred ca ceea ce cauti tu e hobby care sa isi amortizeze un pic costurile.
In Germania exista un portal, wingly.io unde pilotii amatori care vor sa isi faca orele de zbor pot posta sugestii de rute la care sa ia pe cineva cu ei, fie ca e ruta frumasa, fie ca e o destinatie cool ( de ex zburat pentru masa de prinz pe insula Sylt).
Dar e un hobby, nu e un business.

Daca chiar vrei un business in zona aia, Netjets e deja n concept optimzat de costuri. Si banii vin de la Warren Buffet.
Multumesc pt raspuns. wingly.io este foarte tare, chair am sa incerc la vara sa prind cateva zboruri ca de ex See Romanian Mountains from Above

In prima faza daca reusesc sa amortizez macar o parte din cheltuieli ar fi super, dupa vad eu cum ma orientez dupa ce aflu mai multe.
Intrebarile mele initiale au fost mai mult ca sa imi fac o idee in mare, sa stiu la ce sa ma astept, cu bune si rele.
 
Nu vreau sa fiu carcotas dar "Paul" cu care vei zbura la Strejnicu are 48 de ore de zbor in total, facute in ultimul an; nu am nimic cu el dar mi se pare prematur sa se lanseze intr-un astfel de biznis. Amaratii aia de la ULM au voie sa zboare cu pasager abia dupa 150 de ore ca PIC.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Nu vreau sa fiu carcotas dar "Paul" cu care vei zbura la Strejnicu are 48 de ore de zbor in total, facute in ultimul an; nu am nimic cu el dar mi se pare prematur sa se lanseze intr-un astfel de biznis. Amaratii aia de la ULM au voie sa zboare cu pasager abia dupa 150 de ore ca PIC.
E clar ca o sa fiu mai selectiv, acum am dat doar un exemplu rapid. Nu vreau sa imi dea "Paul" palpitatii ca ma las de aviatie inca dinainte sa ma apuc 🤣.
 
A fost o incercare de acest fel de biznis la ULM-istii nostri:
N-am auzit sa fi avut mare succes, site-ul redirectioneaza acum la un site de servicii funerare :eek:
 
Intreb pentru un prieten, scuze de offtopic, in RO ca PPL ai voie sa zbori pasageri contra cost?
In NZ te mananca mama lui CAA daca te prind ca faci reclama cu zboruri contra cost.
 
Aici chiar si aia e cu cantec. Adica daca plec eu la zbor cu un prieten, si impartim costurile 50/50 este OK.
In momentul in care fac publica informatia (advertising) ca voi zbura la anumita data + ca iau cu mine pe oricine, doar pentru a imparti costurile = NO GO.
Nu cred ca "Paul" va zbura singur, cu fiecare ocazie din calendarul lui de pe wingly, daca nu are "pasager".
Au fost astfel de cazuri la noi si a coborat sfantul CAA peste piloti.
 
Din punctul asta de vedere cei de la aventuracard erau smecheri (cred ca au consultat avocati), ei vindeau o "posibilitate" de a zbura restul urmand a se concretiza exact ca intre doi particulari. Apoi cred ca pilotii erau mai toti instructori si puteau marca zborul ca exercitiul zero, botezul aerului, aclimatizare (la ULM fiind mai strict decat la PPL ref. operatiuni comerciale). Urmat de cele mai multe ori de "elev necorespunzator activitatilor aviatice".
 
  • 👍
Reactions: 1 user
A fost o incercare de acest fel de biznis la ULM-istii nostri:
N-am auzit sa fi avut mare succes, site-ul redirectioneaza acum la un site de servicii funerare :eek:
Foarte incurajator 🤣
Totusi, daca investesc si iau CPL, ce tip de aeronava ar trebuii sa zbor ca sa pot face transport contra cost? Spunea un coleg mai sus ca nu as avea voie cu "Single Engine Piston, ori Multi Engine Piston, ori Single Engine Turbine"
 
g50XxFY.jpg
 
  • 👍
Reactions: 2 users
Foarte incurajator 🤣
Totusi, daca investesc si iau CPL, ce tip de aeronava ar trebuii sa zbor ca sa pot face transport contra cost? Spunea un coleg mai sus ca nu as avea voie cu "Single Engine Piston, ori Multi Engine Piston, ori Single Engine Turbine"
Un avion bimotor cu piston, sau un avion monomotor, dar turboprop. :rolleyes:

PS: Poti afla toate detaliile astea si altele interesante cautand pe google, de exemplu "easa air operations - commercial air transport for aeroplanes".

Spor la citit!
 
Pina la urma, care e intentia ta?

In primul post scrii ca vrei sa cistigi bani, discutia trece insa acum spre hobby.

Sorry ca poate sunt brutal, dar una e sa activezi intr-o piata de tip hobby acolo a cheltui un ban in plus nu conteaza si alta e sa incerci sa citigi bani din asta.

Hai sa fac o comparatie triviala - un proprietar de ciini de rasa e dispus sa dea citeva mii pe un pui, citeva sute de euro pe luna pt medic veterinar , mincare si tot ce are nevoie ciinele etc si uneori mai face un ban din hobby prin reproducerea animalului.Per total insa cheltuie bani , chiar daca "face" cu pui.

Daca vrei sa cistigi bani tb sa ai deja o canisa - adica fie masa critica (ar fi in cazul tau o flota) fie un ciine mare campion (iar vorbim de investitii si de selectie drastica la virf).

Ce te face pe tine campion?
 
Pina la urma, care e intentia ta?

In primul post scrii ca vrei sa cistigi bani, discutia trece insa acum spre hobby.

Sorry ca poate sunt brutal, dar una e sa activezi intr-o piata de tip hobby acolo a cheltui un ban in plus nu conteaza si alta e sa incerci sa citigi bani din asta.

Hai sa fac o comparatie triviala - un proprietar de ciini de rasa e dispus sa dea citeva mii pe un pui, citeva sute de euro pe luna pt medic veterinar , mincare si tot ce are nevoie ciinele etc si uneori mai face un ban din hobby prin reproducerea animalului.Per total insa cheltuie bani , chiar daca "face" cu pui.

Daca vrei sa cistigi bani tb sa ai deja o canisa - adica fie masa critica (ar fi in cazul tau o flota) fie un ciine mare campion (iar vorbim de investitii si de selectie drastica la virf).

Ce te face pe tine campion?

Ideal ar fi sa inlocuiesc job.ul pe care il am acum si sa pot sa traiesc din asta DAR dupa discutia de pe forum cred ca e mai realist sa raman la nivelul de hobby cel putin pana acumulez experienta si inteleg mai bine cum stau lucrurile, in cel mai bun caz sa amoritzez o parte din cheltuieli zburand impreuna cu un pasager.
Nu esti brutal 🤣 , e doar adevarul, toata viata am fost pasionat de masini, nu de aviatie, e un domeniu relativ nou pentru mine si inca invat ce pot si ce nu pot face asa ca trebuie sa ma adaptez si sa fiu realist. @46Pilot mi.a dat teme pt acasa, nici nu stiu de unde sa ma apuc la cat este de lecturat.