Mie mi se pare o decizie logica. Nu poti merge la nesfarsit in pierdere, facand tot felul de inginerii cu rute cuplate . Mai ales cand nu esti o companie mare si nu ai in spate vreun fond ai carui bani sa-i toci.
Baza Blue Air de la Bacau a mers bine-merci atatia ani si, mai ales ca s-au anuntat si ceva ajutoare financiare eu zic ca e o idee buna.
Mie mi se pare o decizie logica. Nu poti merge la nesfarsit in pierdere, facand tot felul de inginerii cu rute cuplate . Mai ales cand nu esti o companie mare si nu ai in spate vreun fond ai carui bani sa-i toci. Baza Blue Air de la Bacau a mers bine-merci atatia ani si, mai ales ca s-au anuntat si ceva ajutoare financiare eu zic ca e o idee buna.
Candva, demult, intr-o cu totul alta conjuctura a pietei si a concurentei din zona.
Are probabil logica economica in sensul ca e o varianta mai putin proasta de dezvoltare, cel putin in acest moment, cu toate problemele de la aeroportul Brasov, dar pe termen mediu si lung acesta are cu totul alt potential decit Bacaul.
Ramane si problema de consistenta a modelului de business: un soi de full service cu CASK foarte mare se baga pe rute tipic etnice, cu frecvente asisderea, incercand sa ia o felie dar practicand niste preturi de la 100 euro/segment in sus, ceea ce in limbajul publicului tinta e "jecmaneala".
Legat de "jecmaneala".
Tinand cont ca traficul la Bacau e majoritar etnic ,unde se pleaca cu oala cu sarmale si punga de varza murata,plus 1/2 porc, 2 x bagaje de cală de 23 kg + un bagaj de mână de 10 kg incluse in bilet nu mai fac ca pretul sa para "jecmanitor".
asa este ... eu cred ca tocmai ca nu se potriveste acel model de business de exemplu pe GHV-MUC/STR/NUE dar la BCM mai degraba este potrivit pe acele rute
Daca e vorba de frecvente, sigur ca 2/7 BCM-FCO/TRN/BCN e mai logic decit 1/7 sau 2/7 GHV-MUC/STR/NUE si milk run pe deasupra.
Daca e vorba de partea de bagaje si alte servicii modelul de succes pe piata CEE e cel WZZ cu ticket cu care doar zbori + taxarea a orice in plus si nu modelul fost legacy tip "all inclusive".
Legat de "jecmaneala".
Tinand cont ca traficul la Bacau e majoritar etnic ,unde se pleaca cu oala cu sarmale si punga de varza murata,plus 1/2 porc, 2 x bagaje de cală de 23 kg + un bagaj de mână de 10 kg incluse in bilet nu mai fac ca pretul sa para "jecmanitor".
Teoretic da, nu si practic. A incercat si Tarom la IAS cu bagajul de 32 de kile inclus pt pret pt. carnatii de la bunica, in timp ce se batea cu BMS. Au iesit primii de pe piata aia.
Cumparatorul nu e rational, majoritatea se emotioneaza la primul stimul al pretului (aparent) mai redus, interiorizeaza informatia si apoi prin generalizarea cumpara mereu unde "stiu ei ca e mai ieftin". Sub acest aspect invingatorii in domeniu sunt cei care au mizat pe umplerea avionului, chiar si cu 19 euro in perioadele moarte, in detrimentul celor care au tinut de pret sau mai bine zis au fost obligati sa o faca deoarece bagau n-spe servicii in ticketul de baza de care unii au nevoie, altii nu, dar costurile sunt.
A inceput "razboiul informational" pentru Bacau, cu Aeroitalia:
pag FB a Aeroitalia
Replica Dan Air, tot pe facebook:
Dragi pasageri, informațiile scrise de AeroItalia sunt FALSE. Nu anulăm ruta Roma-Bacău. Din 1 mai, mărim numărul frecvențelor săptămânale pentru această destinație. Găsiți pe site-ul nostru bilete de la 39 de euro, bagaj de cala inclus.
E ceva real. La DAN AIR FCO trebuia sa fie 4/7, a fost redus la 2/7. Celelalte rute au o frecventa mai putin fata de ceea ce se anuntase. Momentan pe aprilie, teoretic in mai se revine la programul initial.
Pt ca au inceput sa opereze mai multe rute de pe Bacau, astazi este prima zi cand Dan Air opereaza cu 2 avioane (YR-DSE, YR-JUL) concomitent pe BCM.
La Brasov inca se asteapta Air France, Lufthansa, Turkish, LOT, etc. ..tintesc sus specialistii brasoveni care au si estimat 450.000 de pasageri in Bugetul de anul acesta.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.