Blue Air - discutii

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Sunt total de acord. Nu stiu daca pe rutele externe ar fi grozav insa sunt sigur ca Arad ar duce fara probleme doua 733-uri pe zi, in zilele din saptamana spre Bucuresti. Actualmente acesti calatori folosesc aeroportul din Timisioara, crescand ciferele de acolo. In conditiile in care Blue vinde si bilete cu conexiune si-ar asigura si ceva calatori pentru cele din Bucucuresti.
 
Plus ca ar obtine taxe de aeroport foarte mici la ARW ,tinand cont de situatia aeroportului .Au investit o gramada si nu pot raporta nici o cursa regulata.
 
Din cate retin am citit acum cativa ani pe pprune despre o forma de leasing aeronave in care rata era calculata dupa o formula ce tinea de numarul de ore/cicluri din luna respectiva... Stiu ca era destul de consistenta diferenta si era avantajos sa tii aeronava la sol in off-season... o prezentau ca pe o noutate atunci... poate au si ei asa ceva?

Aia e pe termen scurt sau daca faci wetlease... de obicei pe termen lung faci un calcul la un heavy check.

Rentabilitatea se calculeaza in numar de ore zburate pe an...indiferent cidn le zbori. Daca ai mult leisure, vei face red eye flights vara si vei compensa iarna - polonezii de la Enter Air asa si-au construit modelul de business.
[doublepost=1495190988,1495190666][/doublepost]
Sunt total de acord. Nu stiu daca pe rutele externe ar fi grozav insa sunt sigur ca Arad ar duce fara probleme doua 733-uri pe zi, in zilele din saptamana spre Bucuresti. Actualmente acesti calatori folosesc aeroportul din Timisioara, crescand ciferele de acolo. In conditiile in care Blue vinde si bilete cu conexiune si-ar asigura si ceva calatori pentru cele din Bucucuresti.

Daca "ar duce" ar exista imediat si cererea. Aradul este un satelit al Timisoarei, lucru amplificat acum de autostrada. Asa ca pentru clientul obisnuit, care vrea un pret bun este mai interesanta Timisoara unde poate zbura cu compania X si retur cu compania Y.

Cred ca ar trebui sa va opriti in a mai gindi pe principiul "Blue Air este o companie romaneasca care trebuie sa ocupe orice orasel de provincie".

Uitati-va la ce face Blue Air -Cipru, Torino, Liverpool -> si nu Craiova, Arad, Sau Mare. Este foarte clar ca ei se uita si spre o valoare de piata a companiei, care este data de rutele dinspre primary si secondary airports si de cota de piata pe care o au acolo. Touching point in pampa este foarte frumos daca acolo locuiesti, dar nu este atractiv pentru management daca tinta de livrare este maximizarea shareholder value.
 
Poate-i vine ideea lu' Racaru sa fac-un leasing la A380-urile lu' Singapore Airlines "lasate la vatra" si-i ia fata Tarom-ului incepand primul long-haul-ire.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Aradul este un satelit al Timisoarei

Nostalgia lozincilor comuniste si a centrelor regionale gindite si implementate de la nivelul foarte inalt al fostilor membrii supleanti al partidului unic. Vremurile alea au apus de mult.

Cred ca ar trebui sa va opriti in a mai gindi pe principiul "Blue Air este o companie romaneasca care trebuie sa ocupe orice orasel de provincie".

Functionam intr-o economie de piata in care maximizarea profitului dicteaza pragmatismul deciziilor operationale. Dogmele si axiomele nu se mai poarta, ceea ce este bun si pozitiv astazi in piata poate cadea in desuetudine miine.

Concurenta din piata este acerba, asa ca sucitul de mina, tragerea de oua, lovituri accidentale sub centura (atita timp cit se incadreaza perfect in legislatia locala) fac minuni citeodata. Centrele de greutate provinciala de astazi cum sint Cluj, Timisoara, Iasi, pot fi miine inlocuite foarte bine de altele care vin din urma Oradea, Tirgu Mures, Sibiu.
 
Poate-i vine ideea lu' Racaru sa fac-un leasing la A380-urile lu' Singapore Airlines "lasate la vatra" si-i ia fata Tarom-ului incepand primul long-haul-ire.

Le face high density, le pune "pe Spania" si "pe Luton" iar ca inovatie moteaza cirlige pentru cirnati la cala.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
BMS a amânat deschiderea rutei CND-BRU pâna pe 30.06 (initial a fost prevazuta pentru 19.05)
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Eu nu-i vad viitor acestei rute .
Si niciuneia care nu are cel putin doua zboruri pe saptamana. Un VIE /BTS ,MAD/BCN ar merge ok cred.
 
Eu nu prea ii văd viitor acestei baze, doar sezonal! Dar sper din suflet sa ma înșel in privința asta!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
VIE de pe OTP? Păi nu au Austrian și Tarom LF-uri de 15% gen... Median. Asta le-ar mai lipsi. Eventual un OTP - BGY


Sent from my fabulous iPhone 7 Plus using Tapatalk
 
Eu nu-i vad viitor acestei rute .
pai ruta asta oricum este doar sezoniera (pâna prin septembrie) si este în cea mai mare parte finantata de maxitours.be (prin vânzari de pachete turistice). Daca lor le iese socoteala nu stiu, dar cred ca BMS are aici un risc comercial relativ redus

Eu nu prea ii văd viitor acestei baze, doar sezonal! Dar sper din suflet sa ma înșel in privința asta!
exact asta ma gândeam si eu ... dar cine stie, poate (sau probabil) baza este sustinuta financiar si de Asociatia Litoral, aeroport etc. si atunci ar putea eventual sa reziste totusi si baza
 
pai ruta asta oricum este doar sezoniera (pâna prin septembrie) si este în cea mai mare parte finantata de maxitours.be (prin vânzari de pachete turistice). Daca lor le iese socoteala nu stiu, dar cred ca BMS are aici un risc comercial relativ redus


exact asta ma gândeam si eu ... dar cine stie, poate (sau probabil) baza este sustinuta financiar si de Asociatia Litoral, aeroport etc. si atunci ar putea eventual sa reziste totusi si baza

Thomas, maxitours.be este firma din spatele Blue Air. Legat de baza de la Constanta, aceasta este sprijinita de Asociatia Delta-Litoral si de agentiile din regiune. Va merge sau nu, e un pariu asumat pentru acest an.
 
maxitours într-adevar una din spatele BMS ... deci da, daca ei nu umple avioanele si dau kix cu ruta asta, va avea de suferit indirect si BMS