[CLJ] Discutii generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Erau subvenții și la ACE și totuși au renunțat. (BUD - ACE)
Apropo, pe 21 Martie BUD - ACE costă 19€...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Daca tarile din nordul Africii au Open Skies agreement cu EU (nu stiu) atunci ar putea fi posibil sa vedem ceva gen AGA sau TUN in viitor, sunt foarte multi studenti din zona aia (si nu numai studenti). Daca te duci in oricare dintre malluri e plin de ei pe acolo. Dar eu as miza pe Ryanair sa faca miscarea asta (nu Wizz). Odata cu rezolvarea problemelor cu locurile de parcare la aeronave ma astept sa intre si RYR pe Cluj, chiar mai repede decat am crede. Aceasta noua aeronava Wizz care se presupune ca este anuntata maine cred ca este de fapt in preintampinarea acestei posibilitati.

Referitor la FRA, am asa un "gut feeling" ca vor renunta la HHN si vor intra pe FRA de la Cluj, chiar daca LH opereaza acolo, tot in logica de mai sus. TFS este logic pentru ca mai nou e o moda si in Cluj sa te duci in Tenerife, mai toti cunoscutii mei au fost sau planuiesc sa mearga. E ceva similar cu ce a fost cu Mallorca intr-o vreme si stim foarte bine ca Mallorca merge de multi ani in Cluj, de la OTP spre exemplu nu este zbor Wizz catre aceasta destinatie.

Celelalte destinatii (LIS, GLA si CTA) sunt practic neacoperite de la Cluj, nici eu nu stiu cat de mult trafic este dar ma bazez pe faptul ca nici alte destinatii introduse de-a lungul anilor de Wizz nu puteau fi numite ca si destinatii traditionale de la Cluj si totusi au prins.
 
Marocul din cate stiu are acord Open Skies cu UE. Deci AGA e posibil. Fun fact: o colega de job tocmai s-a intors dintr-o vacanta in Maroc. Totusi l-as vedea mai degraba sezonier, daca ar fi. Majoritatea marocanilor din Cluj sunt cu cetanie franceza...

In schimb sunt foarte pozitiv legat de TFS si LIS. E un interes mare pentru Portugalia la Cluj si se pare si ceva legaturi etnice...

Acestea fiind spuse, nu ma astept la surprize de acest gen.
 
Odata cu rezolvarea problemelor cu locurile de parcare la aeronave ma astept sa intre si RYR pe Cluj
Eu nu prea cred, la felul cum negociaza cei de la RYR nu prea pot ajunge la o intelegere cu aeroportul (voi aveti nevoie de RYR, nu RYR-ul are nevoie sa vina aici). In plus au turnaround de 25 de min, cam imposibil la CLJ
 
... va avea de castigat zeci de mii de city-breakeri, care vor spera sa mearga acolo doar cu cateva zeci de euro :)
De altfel asta arata si acel sondaj. Cei care si-au epuizat plimbarile de city-break din oferta LCC-ista, vor acum altceva - Portugalia, Maroc.
LIS e un segment lung, costisitor si slab la capitolul yield, mai ales iarna.
 
Am citit astăzi că se deschid 2 noi porți de îmbarcare ”la etaj” ... cum vine asta la etaj? vor fi cu burduf sau urcă autobuzul la etaj cumva pe afară?
 
Am citit si eu ca tot planuiesc extinderea pistei la 3500m si asteapta dupa Apele Romane si Min. Mediului, iar ca momentan A321 nu pot ateriza decat cu 190 pasageri la bord. Zicea directorul Ciceo ca se poate face extinderea pe bucati ca nu e nevoie chiar de 3500m ptr A321, stiti care e lungimea necesara pentru a ateriza un astfel de avion la CLJ? la MMX stiu ca aterizeaza si sunt 2400m, la Cluj ~2050m.
 
A321 poate ateriza si acum la CLJ, spre ex A321 de la Atlasglobal a aterizat cu 216 pax (full) si a si decolat tot full. cu siguranta e vorba de cerintele fiecarei companii separat. cine cunoste mai bine ne poate da niste detalii tehnice. conteaza mult si temperatura de afara, vara portanta se obtine mult mai greu decat in sezonul rece.
 
... va avea de castigat zeci de mii de city-breakeri, care vor spera sa mearga acolo doar cu cateva zeci de euro :)
De altfel asta arata si acel sondaj. Cei care si-au epuizat plimbarile de city-break din oferta LCC-ista, vor acum altceva - Portugalia, Maroc.
LIS e un segment lung, costisitor si slab la capitolul yield, mai ales iarna.

De remarcat ca la avionul nr.7 care inseamna 21 rotatii/sapt, doar 4 sunt rotatii pt rute noi, restul reprezinta cresteri de frecventa. Asta spune destul de clar ca si WZZ considera CLJ ca aflat aproape de nivelul maxim al rutelor posibile. Sigur, in viitor pot fi noi incercari de rute, dar la fel de adevarat e ca si unele vor disparea, cum de altfel au disparut si in trecut gen GVA, BTS, FKB sau HAM
 
Si marmota invelea ciocolata ... Cateodata nu stiu ce fumeaza astia care dau asemenea declaratii. Dar cred ca este marfa de calitate.

Revenind la subiect, hai sa vedem prima data un A321 la munca, eventual cu mai multe frecvente zilnice(cum face LH), apoi putem vorbi de widebody.
 
daca "directoarea de marketing" nu stie câte zboruri opereaza TK saptamânal în România ... ce sa mai zicem de acest articol care nu are nici o logica
 
"In ultimii trei ani, Aeroportul clujean a cheltuit peste 1,7 milioane de lei pentru servicii juridice, câțiva avocați clujeni fiind abonați în mod expres la resursele financiare ale acestei regii de stat. Deși deține un departament juridic propriu, cu 7 specialiști angajați, conducerea Aeroportului obișnuia să semneze contracte grele cu avocați externi, pentru diverse spețe sau pur și simplu pentru întocmirea unor plângeri penale."

Cheltuia în fiecare an sute de mii de lei cu avocații. Instanța îi închide robinetul directorului de la Aeroport