• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
avioane nedorite de nimeni. Așadar, merită să le mai conservi? Dacă da, pentru ce? Doar pentru contabilitate?
Cand valoarea de intrebuintare e mult mai mare decat cea de piata iar TCO nu iese prin tavan, le pastrezi pentru operare.
 
La Viena OS zbura până la 5x zilnic într-o vreme, iar acum sunt 4 zboruri pe săptămână și iei bilet cu OS de pe o zi pe alta cu 90-120€.
Imi este foarte greu sa cred ca cineva ar tine 4 frecvente zilnice zburand in pierdere. Trebuie sa fii un pic orb, sau sa doresti sa faci un bine comunitatii, iar eu nu cred ca Austrian se incadreaza la vreuna din categoriile enumerate.

Nu cred că îi obligă nimeni să taie rutele profitabile, ar fi absurd.
Si, din pacate da, planul de restructurare maret e posibil sa te oblige sa renunti la anumite rute. Nu pot sa inteleg de ce s-ar dori renuntarea la LHR, e cea mai valoroasa ruta din portofoliul multor companii.
Absurd este sa primesti niste bani (extrem extrem de putini pt o asemenea industrie) si sa nu ii poti folosi pt dezvoltare, pt investitii, ci sa ii folosesti pt a plati diverse chestii, datorii, e contra-economic vadit.
Ar fi foarte interesant sa se faca public acel plan de restructurare, sa vedem si noi sclipirile de geniu ale celor care l-au creat si, respectiv dirijat crearea sa din umbra, dar nu cred ca este posibil asa ceva.
 
Cand valoarea de intrebuintare e mult mai mare decat cea de piata iar TCO nu iese prin tavan, le pastrezi pentru operare.
Doar că TAROM bagă bani în patru A318 și operează doar cu unul, de aceea am și întrebat, nu e mai eficient să îl retragi și pe ultimul și să închizi afacerea cu acest model de avion decât să bagi bani în patru dar să producă doar unul?
Post automatically merged:

Imi este foarte greu sa cred ca cineva ar tine 4 frecvente zilnice zburand in pierdere. Trebuie sa fii un pic orb, sau sa doresti sa faci un bine comunitatii, iar eu nu cred ca Austrian se incadreaza la vreuna din categoriile enumerate.


Si, din pacate da, planul de restructurare maret e posibil sa te oblige sa renunti la anumite rute. Nu pot sa inteleg de ce s-ar dori renuntarea la LHR, e cea mai valoroasa ruta din portofoliul multor companii.
Absurd este sa primesti niste bani (extrem extrem de putini pt o asemenea industrie) si sa nu ii poti folosi pt dezvoltare, pt investitii, ci sa ii folosesti pt a plati diverse chestii, datorii, e contra-economic vadit.
Ar fi foarte interesant sa se faca public acel plan de restructurare, sa vedem si noi sclipirile de geniu ale celor care l-au creat si, respectiv dirijat crearea sa din umbra, dar nu cred ca este posibil asa ceva.
O mare parte din pax OS sunt de tranzit.

Referitor la bani, e ok să îi folosească pentru a închide din datorii, scăpând furnizorii de o problemă, iar apoi poți apela la credite pentru extindere.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Hristos a Înviat! Vin cu o idee și aș vrea să văd puncte de vedere. TAROM ar putea lansa rute către New York, Montreal, Toronto, Beijing folosind Airbus A321XLR sau distanța este mult prea mare? Eu am făcut un calcul și 7000nm (am scăzut preventiv 800) înseamnă 12000 km, or distanța dintre București și New York este de 7700 km. Eu cred că un avion cu 150 de locuri (C+Y) ar fi mult mai rentabil decât un A330-200 cu 280 de locuri (consum combustibil mai mic), adică vreau să spun că A321XLR s-ar plia mai bine pe piața din România.
 
Range-ul XLR-ului va fi de aproximativ 4400NM. Ar fi oarecum la limita genul asta de operatiune, avand in vedere ca vor avea nevoie si de ETOPS-ul care nu se face peste noapte.
Strict ca o parere personala: zborurile de 9-10h cu narrowbody ar fi pur si simplu chinuitoare.
Oricum este greu de crezut o eventuala revenire a vreunui model de Airbus in flota ROT dupa iesirea A318.
 
Range-ul XLR-ului va fi de aproximativ 4400NM. Ar fi oarecum la limita genul asta de operatiune, avand in vedere ca vor avea nevoie si de ETOPS-ul care nu se face peste noapte.
Strict ca o parere personala: zborurile de 9-10h cu narrowbody ar fi pur si simplu chinuitoare.
Oricum este greu de crezut o eventuala revenire a vreunui model de Airbus in flota ROT dupa iesirea A318.
De ce chinuitoare? Daca vor avea tablete cu filme si wifi?
 
Despre ce vorbiti??? Va anunt ca au inceput sa zboare inclusiv la Atena cu ATR, 2h:30min.
Sunt terminati, acel ajutor este necesar ca sa treaca alegerile.
Iar bomba cu fum legata de investitii straine este din nou o miscare de campanie electorala.
De unde sa cumpere Airbus? Aveau nevoie de A220 pt genul asta de regionalizare.
 
Reactions: 1 user
Despre ce vorbiti??? Va anunt ca au inceput sa zboare inclusiv la Atena cu ATR, 2h:30min.
Sunt terminati, acel ajutor este necesar ca sa treaca alegerile.
Iar bomba cu fum legata de investitii straine este din nou o miscare de campanie electorala.
De unde sa cumpere Airbus? Aveau nevoie de A220 pt genul asta de regionalizare.
Cred ca vor sa faca ce a facut Alitalia cu ITA Airways, face un TAROM2 SA si gata.. relaunch la operatiuni de la zero
 
Reactions: 1 user
Va anunt ca au inceput sa zboare inclusiv la Atena cu ATR, 2h:30min.
Sunt terminati, acel ajutor este necesar ca sa treaca alegerile.
Asta in timp ce concurenta trimite Airbus 321. Frumos...
Ca tot veni vorba, sunt curios ce grad de incarcare are acel ATR.

face un TAROM2 SA si gata.. relaunch la operatiuni de la zero
Ce faci, preiei metehnele vechi organizatii? Nu e deloc gata si mai ales nu merge asa.
S-a mai facut treaba asta parca pe la mijlocul anilor '90 si uite rezultatul.
 
MAX-8 mi se pare tichie de margaritar. Mai ales la modul lejer in care exploateza aeronavele ROT.
 
Avionul Boeing 737-300 care a depășit violent pista la decolarea de pe Aeroportul Internaţional Blaise Diagne din Dakar, Senegal, accident soldat cu 11 răniți, dintre care 4 în stare gravă, a aparținut companiei aeriene Tarom până în 2022, arată datele site-ului de specialitate Airfleets.net.

În fotografii distribuite de autoritățile locale pe avion se poate vedea clar numărul de înregistrare al aeronavei: 6V-AJE. Potrivit Airfleets.net, aeronava Boeing a fost înregistrată în decembrie anul trecut cu indicativul respectiv de către TransAir Senegal, o companie aeriană regională din țara africană.

Înainte de aceasta, aeronava a fost înregistrată cu numărul YR-BGD, făcând parte din flota Tarom între 1994 și 2022.

 
  • 👎
Reactions: 1 user
Eu, de exemplu, ma interesa un SKG-OTP pe 16 mai. Inainte sa selectez data, in calendarul cu matricea tarifara pretul pentru aceasta data este de 143 de euro. Dar dupa ce am selectat data, surpriza, pretul este de fapt de 90 de euro. Ciudat este ca pentru alte zile cele doua preturi corespund, insa eroarea este prezenta pentru majoritatea zilelor, de asemenea pe celelalte rute externe, aparent nu si pe cele interne.
Si uite asa Tarom pierde rezervari, pentru ca sigur multi oameni cand vad pretul afisat in acea matrice tarifara si li se pare ca este un pret prea mare nu merg mai departe cu cautarea.
Toata treaba asta e un exemplu de idee foarte buna implementata execrabil.
In mod sigur intre site si Amadeus exista un middleware (un soft, pe romaneste) care extrage tarifele cu o frecventa predefinita dar negandita si le serveste site-ului pentru afisare in calendar. Problema e frecventa cu care o face. In timp ce in sistemul de rezervari tarifele se actualizeaza dinamic pe masura ce se vand sau nu, middleware-ul le stocheaza un timp foarte prost predefinit, suficient ca sa se intample cu brio ceea ce a observat @sorin: tarife care nu mai sunt la vanzare insa sunt inca prezente in cache-ul aplicatiei. Fenomenul se intampla in ambele sensuri - crescator si descrescator, pentru ca nu exista o actualizare cat de cat sistematica a continutului tarifar. Eu unul nu am reusit sa determin frecventa cu care se intampla treaba asta.
Sa nu mai spun de continutul de pe Flights TAROM, care continut e o culme a desincronizarii si a remarketingului foarte prost gandit si implementat. As spune ca mai mult de forma. Am capturi de ecran pe care le voi pune in zilele urmatoare (acum sunt pe fuga) cu OTP - IAS la 21 euro, iar in motorul de rezervari incep de la 88 euro, pe exact aceleasi date. Nu sunt sigurele exemple - daca mai cautam, sigur mai gasim kilograme de exemple.
E intr-un fel deceptive advertising, adica exact fenomenul invers celui pentru care s-a implementat acest mecanism, despre care fenomen pe buna dreptate s-a spus ca alunga clientii.
Pacat.
Tool-urile exista, s-ar putea mult mai bine, anume sa produca venituri consistente, cu conditia unui minim de gandire ca ulterior fie corect setate.
 
  • 👍
Reactions: 1 user