Blue Air - discutii

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Articolul sugereaza , cu reavointa ,ca din septembrie BMS nu a platit catre TSR:
Decizia de a anunţa anularea zborurile Timişoara-Iaşi-Cluj a venit după ultima somaţie de plată emisă de Aeroportul "Traian Vuia", pentru achitarea datoriei. De altfel, cei de la Blue Air figurau ca rău platinici, având probleme cu achitarea datoriilor de mai multe luni. Din luna septembrie, aeroportul emite somaţii către Blue Air, să facă plăţile.


De fapt situatia este un pic altfel. Idolu:
S-a întâmplat și în trecut, le-am emis și altă dată somații de plată și situația s-a rezolvat. Este vorba despre neachitarea banilor cuveniți pe luna decembrie. Suma este confidențială, dar pot să vă spun că nu este una foarte mare.
 
... ok. deci: daca suma nu este foarte mare si daca situatii similare s-au rezolvat si in trecut fara a se recurge la solutia nucleara - inseamna ca Blue avea nevoie de un pretext pentru a iesi de pe Tim.
asta pentru ca rutele nu erau pe profit - si pentru ca nu mai vrea compania sa investeasca in timpul necesar pentru a stimula o cerere sustenabila.
motivele ar fi o planificare defectuoasa a evolutiei cererii prin exces de optimism sau / si terminarea prematura a resurselor financiare alocate acestei aventuri...
[BGCOLOR=transparent]e de inteles - si li se mai intimpla si altora ... [/BGCOLOR]
[BGCOLOR=transparent]ramine in aer o intrebare: de ce sa notifici exploatantul aeroportului prin postari pe mediile sociale - si nu asa cum se face in cadrul unei relatii comerciale normale (ca sa nu zic “civilizate”), prin trimiterea prealabila a unei corespondente si respectarea unui preaviz, cum probabil ca este prevazut in sectia “contract termination” a acordului dintre companie si prestatarul de servicii?[/BGCOLOR]
pentru a putea iesi din contract acum-aici, fara a plati eventualele penalitati determinate de nerespectarea preavizului (oricare ar fi el, daca e prevazut in contract)?
ceea ce ar putea indica o problema cronica de lichiditati...
si ce se va intimpla cu capacitatea liberata? pentru ca mai avem pina la charterele de vara... doar daca nu ar fi, foarte oportun, “due for check”... ceea ce ar isca alte interogatii privitoare la fleet planning...
 
Last edited:
motivele ar fi o planificare defectuoasa a evolutiei cererii

Mai degraba evolutia structurii cererii as zice. Intre Timisoara, Cluj si Iasi exista o cerere de business si una de low cost.

Parerea mea, cererea low-cost pentru atingerea unui load factor in jur de 80-100% in economy, poate fi satisfacuta probabil de un pret nu mai mare de 50 euro dus-intors / pax.

Cererea business, flexibbila pe la 200 euro + /dus-intors /pax

Ar fi aceasta ipoteza tarifara o reteta de profit zburind un B735 intre cele trei aeroporturi?


si ce se va intimpla cu capacitatea liberata? pentru ca mai avem pina la charterele de vara...

Rapid si usor, OTP-ARW 40-50 Euro dus-intors, plus ce mai pica la business, plus costuri reduse la numai doua decolari /aterizari (fata de sase dincolo), plus taxele mult mai mici pe Arad, plus aerogara aerisita ... cu locuri de parcare goale, locata la 50 m de autostrada, etc
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Si, va rog frumos un lucru. Nu mai aruncati cu noroi in noul site. Se lucreaza la el de 2 ani. Intern. Cu o echipa de nici 10 oameni (manager intern + project manager & team inchiriate). Iar ce vedeti voi e undeva la nici 5% din ce se intampla in spatele portalului. Faptul ca cineva a dorit sa dea o lovitura de imagine si a decis trecerea in productie a unui produs beta nu se poate imputa echipei de dezvoltare.

Deoarece filozofia este “all intern” asta nu inseamna ca cineva, mai multi, nu dorm noptile aî utilizatorul final, si cel pe care se bazeaza aceasta afacere, sa se chinuie. Toate problemele intampinate de clienti sunt atent analizate. Iar cei ce nu-si fac treaba zboara. La figurat. Nu ne permitem verigi slabe in acest domeniu.


Cer senin
Deci, sa nu mai criticam(pe buna dreptate) noul site, pentru ca voi lucrati la el ? E bine ca asta nu e pozitia oficiala a companiei. Nu puteti veni cu o astfel de scuza.
 
Dupa parerea mea, nu este vorba doar de un site nou, ci de o noua filozofie de rezervare. Ma refer aici bineinteles la cele trei tarife, care pana la schimbarea site-ului nu existau. Deci, aici putem vorbi de mai mult decat un nou site.
 
@BlueAir.aero
Aproape orice companie are un site functional si o aplicatie aferenta.
Cei de pe Facebook-ul Blue Air mi-au spus acum un an ca se lucreaza la app si ca o lanseaza in curand.
Din pacate, pe mine ma sictireste sa printez mereu biletul. Statul la coada pentru check-in gratuit in aeroport nu mi se pare o facilitate.
In fine, se observa un management ok pe unele ramuri, dar pe altele e dezastru.
Si se cam vede in raportul pret/calitate.
 
Nici Tarom nu are aplicație, dar măcar suportă Passbook. E chiar atât de greu să implementeze și Blue Air ceva similar? Totuși, vorbim de o tehnologie Open Source, nu e ca și cum ar trebui dezvoltat ceva de la zero.
 
Dupa parerea mea, nu este vorba doar de un site nou, ci de o noua filozofie de rezervare.
Foarte corecta observatia. Din pacate noua filozosofie nu a venit si cu mediatizarea aferenta si nici nu reusesc sa imi dau seama in ce masura aceasta noua filozofie a adus un plus in vanzari, pentru ca IMHO tot ceea ce incearca sa faca e sa cloneze, sau hai sa zic sa emuleze produsul Wizz.
@BlueAir.aero
Aproape orice companie are un site functional si o aplicatie aferenta.
Cei de pe Facebook-ul Blue Air mi-au spus acum un an ca se lucreaza la app si ca o lanseaza in curand.
Nici Tarom nu are aplicație, dar măcar suportă Passbook.
@bv01, nu inteleg de ce aveti fetisul asta cu aplicatiile instalate in zmarfon sau pe tableta, cand se poate rezerva foarte decent in browser si nici nu incarci memoria interna a jucariei cu aplicatia respectiva. La ce sa faca o aplicatie hibrida, ca sa iti deseneze intr-un iframe o pagina web de rezervare pe care o poti afisa la fel de bine mersi si in browser? Nici nu vreau sa ma gandesc la o aplicatie nativa care e foarte greu de intretinut si mananca resurse de toate felurile intr-o veselie.
 
@etravel
App Ryan Air are 10 milioane de descarcari.
Easy Jet 5 milioane, Wizz Air si Lufthansa cate 1 milion samd.
Publicul e deja obisnuit sa rezerve, sa gestioneze boarding pass-ul online (!) si sa primeasca notificari despre zboruri pe telefon.
Pentru ca publicul tinta e in miscare. Si 99.99% dintre paxi au un telefon mobil.

Nu numai ca e extrem de utila, dar te tine legat de companie. O ai la indemana (apropo, ocupa pana in 100 MB) si poti cauta zboruri oricand. E clar un avantaj.

P.S.: sunt chiar tantalai daca vor comanda nu stiu cate MAX-uri, dar vor neglija in continuare unele aspecte atat de vizibile. O noua strategie ar trebui sa fie deviza lor.
Uite cate comentarii apar pe Facebook cu persoane care au probleme cu plata online.
 
@etravel, operatorii aerieni folosesc aplicatiile mobile din ce in ce mai mult pe post de marketing, le infingi celor care au instalat-o push notification cu oferte cand vrea muschiul tau, si crede-ma ca da rezultate (desigur, daca si modulul de booking din ea functioneaza impecabil). si inca ceva... acel passbook, bata-l vina, ii costa MAX 8 ore de munca pentru a-l dezvolta si implementa, e un must have. e incredibil cata lume foloseste prostia aia mica de tehnologie. pana si tarom a putut, si o are de ceva ani ;)
 
@etravel 😂 ai înțeles greșit ce am scris. Este exact invers. Adică NU ai nevoie de aplicație ca să faci mobile check-in și să primești un Pass digital. Am dat ca exemplu Tarom. La Tarom mi-am făcut de câteva ori check-in-ul pe mobil. Totul OK.
 
Apropo, Passbook a fost lansat de APPLE și făcut disponibil pentru toată lumea. Asta așa, ca informație generală ;)
 
@etravel, operatorii aerieni folosesc aplicatiile mobile din ce in ce mai mult pe post de marketing, le infingi celor care au instalat-o push notification cu oferte cand vrea muschiul tau, si crede-ma ca da rezultate
Sigur, numai ca mai nou si din cate stiu si HTML5 stie de push notification, nu mai ai nevoie de app, rezolvi in browser. In fine, putem discuta literalmente pana maine fara sa ajungem la o concluzie clara. Totul e sa ajungi la clientul final cu mesajul dorit de pusher. In rest sunt de acord cu voi, mai e de lucru la partea de booking online pe site-ul BMS. In ceea ce priveste reclamatiile de plata online, te asigur ca la orice companie majoritatea sunt user generated. Crede-ma ca stiu ce spun.
 
Nu e vorba doar de boarding passul respectiv. Poti sa le tii in cloud, si poti accesa retro colectia de boarding passuri - depinde de aplicatie.
Mie imi place foarte mult chestia asta.
 
Legat de zborurile spre Palma de Mallorca ,au aparut zborurile directe (2w 3,5 ) ,fara sa fie anuntate oficial.

Initial am crezut ca sunt zboruri charter si sunt bilete vandute in completare dar ,cum am spus si in dimineata aceasta are preturi foarte bune (acum cu reducerea de 15% ) cca 530 RON/return ceea ce devine o foarte buna afacere.
 
  • 👍
Reactions: 1 user