[OTP] Discuții Generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Deci se poate impune, normal că se poate. Vorbim de un serviciu elementar.
 
La Brioche Doree, vis a vis de fumoar, aveam obiceiul să iau un croissant și o cafea la preț relativ ok. Sub 20 lei.
In rest cafeaua la tonomat e 6 lei, preț ok.
Dar să mănânci în aeroport e cam fără soluție. Mă simt sărac prin aeroportul Otopeni.
 
crezi că e o idee bună să vină guvernul și să le zică, că prețul maxim pe care-l pot pune pe apă = 4lei?
Apa nu e bere si nici cola. Pe calduri de 40 de grade o sticla de apa poate face diferenta intre a ajunge la spital sau nu. Aici vorbim de sanatatea unor oameni si poate unul tanar si sanatos nu e foarte interesat de asa ceva, mai sunt si alte categorii gen batrani si bolnavi care pot ajunge relativ rapid la spital in conditii de caldura si dezhidratare.
 
Cinstit ar fi fost sa se puna dozatoare gen Cumpana /Fantana cu apa.
Nu poti santaja cu setea pe cineva in conditiile in care ii interzici sa intre cu apa in zona.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Hai să zicem... e aeroport internațional, puii mei, plătești taxa de loc. Însă la sosiri, la Segafredo, un ristretto costă 15.5 Lei.
Am cerut unul și răspunsul a fost 16 Lei. Am zis că plătesc cu cardul.
- Mmmmmkay...
Când scoți cardul, se uită la tine de parcă ai scoate un cuțit plin de sânge.
Și normal, cu cardul a fost 15.5 Lei, nu 16.
Băi, nu sunt genul zgârcit, dar mai mereți bă-n **** mea de gherțoi cu arfele astea. Vorbim de București / Otopeni, nu de New York / Paris și altele, unde cafeaua e mai ieftină.

Eu am platit pe cafea in New York 2 dolari si 7-8 centi, nu mai stiu cit era cu tax.
Post automatically merged:

@tavi, păi aici se discută la grămadă despre două chestii: problemele aeroportului și prețul apei. și apropo de aeroport civilizat... probabil 90% din aeroporturile pe unde zboară WZZ & co sunt mai varză decât OTP :)
@alexxy, monopol e atunci când ești singurul comerciant pe nișă într-o piață (aici piața = post punct de securitate), iar aici nu e cazul. sunt probabil +20 de comercianți după securitate :)
e o piață liberă, deci pui ce preț vrei tu. crezi că e o idee bună să vină guvernul și să le zică, că prețul maxim pe care-l pot pune pe apă = 4lei?

Parca era ceva directiva UE ca apa sa fie disponibila pt 1 euro?
 
Nu mai sunt automatele de softdrinks si apa la OTP? Erau ceva mai ascunse, dar parca era vreo 8.50 RON sticla de apa.
 
@oldblueeyes la fel și eu în Cincinnati și Detroit. Mai ieftin ca la București și culmea... cafea mai bună. Nu vorbesc de zeama aia zisă Americano, ci Espresso / Ristretto.

Apa plată în aeroportul din Atena era 0.6 Euro sticla de 0.75. În fine, cred că prefer toneta aia de la TGM, cu cafea la filtru și cola la pahar.
 
La JFK am vazut fantani d’alea de apa potabila cum erau pe vremea lui Ceausescu in parcuri! Evident, gratuite. La polul total opus, in Filipine, acum 3 ani, la controlul de securitate mi-a scos bidonul de 2L de apa din geanta de mana si mi l-a intins... m-am simtit prost si credeam ca mi-l da sa-l arunc eu, mi-am cerut scuze si am intrebat unde pot sa il arunc... raspunsul a fost ca nu e nevoie, dar nu are voie in aparat sa nu curga inauntru si sa il strice... asa ca am trecut prin filtru cu bidonul de 2L in mana... 🤦‍♂️

La o prima vedere:
Atata timp cat pretul apei este acelasi la toti comerciantii este clar ca ne confruntam cu o situatie flagranta de monopol, creeata in mod ilegal. Pretul ar trebui sa fie dat de catre relatia cerere-oferta, ceea ce nu se aplica (la OTP este oferta suficienta)... Produsul fiind si unul elementar vietii (stim cu totii ca rezistam mai mult fara alimente decat fara apa), satisface o nevoie de baza si are o cerere inflexibila...
Dar, totusi:
Sunt curios, cat ii costa pe comercianti sa teaca marfa prin security? Sau, ca si la catering se fac niste verificari (destul de ample) la furnizor, dupa care se emite acea autorizare in conditii clar stipulate (programat dinainte cu vehicul autorizat, condus de sofer autorizat, declarate toate bunurile). In cazul acesta, cati furnizori ajung la comercianti (clar, numarul e limitat). Sa fie situatia de monopol de aici? Sunt multe informatii pe care nu le avem, ar fi interesant de aflat de la cineva implicat in viata aeroportuara de zi cu zi...
Chiriile clar sunt foarte mari, dar sunt curios daca se plateste si un comision catre aeroport sau daca pretul chiriei este variabil prin contract in functie de vanzare. De ce la duty free iti cere pasaportul? Niciodata nu am inteles de ce se face asta la of cutie de ciocolata (la alcool si tutun inteleg).
 
Sau, ca si la catering se fac niste verificari (destul de ample) la furnizor, dupa care se emite acea autorizare in conditii clar stipulate (programat dinainte cu vehicul autorizat, condus de sofer autorizat, declarate toate bunurile). In cazul acesta, cati furnizori ajung la comercianti (clar, numarul e limitat).
Nu e cazul de asa ceva, am vazut ca marfa se descarca pe niste carucioare dupa care se trece prin filtru. Faptul ca se cere suma aia imensa pentru o sticla de 0.5 litri e clar situatie de monopol si in mod evident autoritatile ar trebui sa ia masuri. In ceea ce priveste hamburgerul de 50 de lei si alte preturi pentru produse aflate dincoace de filtre, exista Carrefour la parterul aerogarii sosiri. Nici nu iau din alta parte, ca sa ma jupoaie monopolurile locale. Un Pepsi care la distribuitorul cu monezi de la vechea aerogara de plecari e 7-8 lei, acolo e 3,3 lei .
 
Unde mai pui că administrația sau cine se ocupă de signalistică nu prea s-au înțeles bine cu școala...

C5JcaM6.png
 
Eu știu că aproape toate restaurantele/cafenelele de la OTP au același proprietar, ceea ce ar explica de ce prețurile sunt cam la fel peste tot. Poate confirma/infirma cineva informația?
 
^^^ o opinie de pe un alt forum:

Nu asta a fost scopul. Managementul spatiilor comerciale au fost concesionate acum muuulta vreme - operatorul curent este dnata, care e una din cele mai mari companii de handling din lume.

Ideea cu "preturi mari" a venit dintr-o nevoie obiectiva - la mijlocul anilor '90 Otopeniul avea nevoie de investitii masive in infrastructura (terminale noi si echipamente noi).

Cu 2 milioane de pax, si fara suport de la stat (care era in prag de faliment), Otopeniul a trebuit sa-si auto-genereze suficienti bani incat sa fie bancabila, sa-si permita extinderea.

Un fel de PPP ad-hoc; care chiar a mers. De altfel, totul a mers bine pana in 2011-12. Au aparut cladiri noi (la inceputul programului tot ce exista era cladirea de sosiri actuala), capacitatea a crescut de vreo 5 ori etc. etc. Desi bani de la guvern au fost putini spre deloc. Indiferent cine era la guvernare, aeroportul se extindea, serviciile erau ok (in special raportat la Romania anilor '90 sau inceputul anilor 2000).

Dupa 2012 managementul s-a gripat, extinderea s-a oprit, aeroportul a fost politizat, serviciile s-au degradat. Dar chiriile au ramas la fel...
Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Mare parte din prețuri vin din chiriile percepute de Aeroporturi Bucuresti prin intermediul handlerului si administratorului general de spatii care este in momentul asta filiala locala a dnata (care e unul din cei mai mari handleri globali si o filiala Emirates).

Motivul chiriilor imense este simplu - finantarea extinderii suportului. Chiriile mari aduc o suma fixa pe metru pătrat (ceea ce taxele de zbor nu o fac cu aceiasi siguranta), facand aeroportul bancabil, ceea ce e necesar pentru extinderea aeroportului.

Multe aeroporturi sunt într-o situatie similara (ARN e un exemplu identic de organizare), situatia e un pic mai extremă la OTP din cauza existenței a foarte putin spatiu comercial per total spatiu disponibil.

Un restaurant Tarom n-ar fi mai ieftin pentru ca chiria spre aeroporturi bucuresti ar fi similara.
TAROM

Si o stire din 2016:
Consiliul Concurenţei a declanşat o investigaţie având ca obiect o posibilă înţelegere anticoncurenţială între Compania Naţionala „Aeroporturi Bucureşti”, Dnata Catering şi Milenium Pro Design.

Autoritatea de concurenţă suspectează trei companii că au restricţionat concurenţa pe piaţa serviciilor comerciale din cadrul Aeroportului Internaţional „Henri Coandă” prin încheierea unor contracte de asociere în participaţiune pe termen lung şi care conţin clauze ce pot avea efect anticoncurenţial.
Consiliul Concurenţei a declanşat o investigaţie privind serviciile comerciale din cadrul aeroportului „Henri Coandă”
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 3 users
Proiectul de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici ai obiectivului de investiții de interes național și utilitate publică „Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internațional Henri Coandă-București”

Prin acest act normativ se propune aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții de interes național și utilitate publică „Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internațional Henri Coandă-București”, așa cum au reieșit din avizul Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe nr. 8/29.05.2018. Valoarea obiectivului de investiții este 4.752.181 mii lei, inclusiv TVA, echivalentul a 1.022.656 mii Euro

Acest program constă, în principal, în construirea unui nou terminal de pasageri și a infrastructurii aeroportuare asociată acestuia, în zona de dezvoltare definită prin O.G. nr. 64/1999 pentru aprobarea Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internațional București - Otopeni. Principalele lucrări care se vor realiza în principal în zona dintre cele două piste existente includ construirea unui nou terminal de pasageri, capabil să acomodeze traficul de pasageri existent și prognozat, noi căi de rulare și platforme pentru aeronave și infrastructura aeroportuară asociată acestora. Totodată, în zona de est se va dezvolta infrastructură nouă de acces la aeroport, dar și alte infrastructuri adiacente activității aeroportuare.

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 1.07.2018
 
Am fost ieri pana la OTP sa duc pe cineva. Am intrat in parcarea de la plecari, am luat jeton.
Dupa ceva timp, vreau sa plec. Parcasem la terminalul nou. Stiam ca nu exista tonomat de plata decat in dreptul terminalului vechi, unde sunt 2. Ajung la primul, defect. La al 2-lea cam 10-12 oameni la coada. Asta e, ma duc inapoi, iau masina si o trag mai aproape de barierele de iesire (unde e chiosc de plata). Nu am fost singurul care s-a gandit la asta... mai erau vreo 8 persoane in fata mea. Dureaza o vesnicie sa citeasca saraciile alea de jetoane pe care abia asteapta sa le pierzi si sa platesti 500 RON in locul lor. Nu functioneaza plata cu cardul nici la ghiseu, nici la tonomat.
La cati bani iau oamenii aia pe parcare, chiar nu se poate aplica un mijloc de plata mai modern? Ceva online? Sau prin telefon? Sau macar o plata cu cardul? Scanezi un contactless la intrare si la iesire, ceva?
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Cum am zis, lumea a 3-a. N-are sens. Un jeg de aeroport.
 
Am fost ieri pana la OTP sa duc pe cineva. Am intrat in parcarea de la plecari, am luat jeton.
Dupa ceva timp, vreau sa plec. Parcasem la terminalul nou. Stiam ca nu exista tonomat de plata decat in dreptul terminalului vechi, unde sunt 2. Ajung la primul, defect. La al 2-lea cam 10-12 oameni la coada. Asta e, ma duc inapoi, iau masina si o trag mai aproape de barierele de iesire (unde e chiosc de plata). Nu am fost singurul care s-a gandit la asta... mai erau vreo 8 persoane in fata mea. Dureaza o vesnicie sa citeasca saraciile alea de jetoane pe care abia asteapta sa le pierzi si sa platesti 500 RON in locul lor. Nu functioneaza plata cu cardul nici la ghiseu, nici la tonomat.
La cati bani iau oamenii aia pe parcare, chiar nu se poate aplica un mijloc de plata mai modern? Ceva online? Sau prin telefon? Sau macar o plata cu cardul? Scanezi un contactless la intrare si la iesire, ceva?


Hai sa iti spun eu o chestie din asta cu "mai modern". Teoretic poti face un app, plati prin PayPal cu el etc. Problema e ca ai o majoritate de oameni in tranzit. E foarte cool sa fii moddern la aeroportul tau de acasa, dar clientii din parcare sunt majoritari verii de la Titu care isi aduc ruda sa plece la munca in Spania sau omul ajuns in localitate care isi ia o Masina de inchiriat.

Gindeste-te ca pentru un detinatord carte de credit straina comisionul operarii in lei este paote 30-40% din costul parcarii. Si atunci?

Romania este deocamdata un cash Society - important e sa functioneze lucrurile asa.