[OTP] Discuții Generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Ar fi frumos din partea lor să instaleze dozatoare de apă.

PS - La vechiul terminal din BUD puteai plăti biletul de tren către oraș inclusiv în RON!

Ar fi frumos, dar atunci poate ca tu ai plati 5 euro in plus ca taxe.

Sa fim realisti, putine aeroporturi isi mai permit azi sa nu negocieze preturi cu companiile aeriene. Iar negociere inseamna ca intodeauna cistiga ala care zboara. In consecinta operatorilor de aeroporturi nu le ramine decit sa isi scoata banii din servicii adiacente -fie spatii de retail, fie parcari samd.

OTP sta prost cu veniturile din parcari, pentru ca romanul nu e inca obisnuit sa aloce 40-50 de euro la cursa de o saptamina si pentru parcarea masinii la aeroport. In plus, cimp liber exista in jur berechet. Asadar aeroportul trebuie sa scoata bani din retail, care la OTP iarasi nu e mare ca numar de suprafete, operatori samd.

Va reamintesc ca Easyjet a parasit Ro si datorita faptului ca per ansamblu erau nemultumiti de incasarile adiacente - de la vinzari in avion pina la rezervari de hoteluri si masini de inchiriat prin ei. Asa ne poate da o indicatie a consumului relativ mic la aeroport. Stiu, unii vor spune ca atunci cind zboara ei zona x sau y e mereu plina samd dar eu prefer sa ma bazez pe opiniile celor care compara mai multe tari nu impresii de moment.

Acest consum redus explica si pretul apei - 8 RON nu mi se pare mare, azi eram in BUD si era 500 HUF sticla de 0,5 litri deci aproape tot pe acolo, undeva la 1,70-1,80 euro. Consumul mediu per pasager fiind mic, marja trebuie facuta cu produsul cu rotatia cea mai mare, care este evident , apa.

Haideti sa vedem lucrurile si invers - daca ati fi aeroport sau retailer, de unde ati scoate banii pe care ii pierdeti daca ieftiniti apa, sa zicem la 3 lei? consumul de bauturi in zona este inelastic, din restul de 5 lei nimeni nu mai lua inca o cola.
 
daca ati fi aeroport sau retailer, de unde ati scoate banii pe care ii pierdeti daca ieftiniti apa
...trecind peste problematica distribuirii gratuite de apa in aeroport - aici intram in vechea dilemma a celui care nu prea face bani: tin costurile sub control (cu riscul de-a ingradi dezvoltarea, deci limitindu-mi posibilitatea incasarilor viitoare) - sau investesc in dezvoltare, stiind ca intr-o prima faza voi pierde bani.
este adevarat ca, in medie, intre 40-50% din venitul unui aeroport vine din surse non-aeronautice in ziua de azi. si tendinta este spre crestere. dezvoltarea, adiacenta aeroportului, de spatii comerciale, business-parkuri, hoteluri si restaurante, hub-uri logistice de catre societatea de exploatare a aeroportului se apropie de conceptul de "airport-city" care face, de pilda, succesul unui aeroport precum Incheon...
iar "apa-gratis" ar putea fi o actiune publicitara - unde un producator cutare ar pune la dispozitie apa in sine (public-tinta: toata lumea), producatorul de distribuitoare si-ar face publicitate la clientela corporate instalind distribuitoarele - iar paharelele ar fi suporturi pentru publicitate la diferite consumabile / servicii...
asa cum un pilot nu zboara un avion ci pasageri - un aeroport trebuie sa fie un spatiu commercial si social deschis, nu doar o platforma pur aeronautica.
 
Last edited by a moderator:
  • 👍
Reactions: 1 users
Acest consum redus explica si pretul apei - 8 RON nu mi se pare mare, azi eram in BUD si era 500 HUF sticla de 0,5 litri deci aproape tot pe acolo, undeva la 1,70-1,80 euro. Consumul mediu per pasager fiind mic, marja trebuie facuta cu produsul cu rotatia cea mai mare, care este evident , apa.

Haideti sa vedem lucrurile si invers - daca ati fi aeroport sau retailer, de unde ati scoate banii pe care ii pierdeti daca ieftiniti apa, sa zicem la 3 lei? consumul de bauturi in zona este inelastic, din restul de 5 lei nimeni nu mai lua inca o cola.

E ridicol, nu exista justificare! Atat timp cat in America de Nord (capitalism pur) la (hai sa spunem, aproape) orice restaurant poti cere (si bea) gratuit apa de la robinet (tap water), nu vad de ce intr-un aeroport construit din bani publici sa nu se monteze suficiente cismele pentru apa potabila.

Dar, cine stie, poate vine UE cu o lege in acest sens, daca altfel nu se poate :facepalm: : Call for all EU airports to offer free drinking water | Herald Scotland
 
Atata vreme cat esti obligat sa arunci apa la controlul de securitate mi se pare o marlanie fara margini ca dupa, sa vinzi la suprapret...
Nicaieri pe unde am fost nu am vazut asemenea preturi la APA. Cred ca e tipic pentru Romania.

Haideti sa vedem lucrurile si invers - daca ati fi aeroport sau retailer, de unde ati scoate banii pe care ii pierdeti daca ieftiniti apa, sa zicem la 3 lei? consumul de bauturi in zona este inelastic, din restul de 5 lei nimeni nu mai lua inca o cola.

Nu e vorba de pierderi ci de un mic beneficiu nerealizat. Eu as impune un pret maxim si obligativitatea de stoc permanent. Asta daca cei care administreaza aeroportul nu sunt in stare sa monteze niste tasnitoare. O data montate, sa nu mai fie impuse reguli cu privire la vanzarea de apa. E stupid sa ma coste o sticla de apa mai mult decat un espresso.
 
Last edited:
Tocmai am venit din ATH. Apa la 0.75L costa 0.75 EUR. Tocmai asta m-a pornit asa impotriva practicilor de pe OTP.

Apa nu era la automat ci chiar de la un bar. Nu am vazut automate in ATH.
 
Last edited:
Evident, e mai ieftin la nenea Charles de Gaulle, unde o sticla de 1 litru de apa plata e vanduta cu 2 Euro peste tot. Ca de obicei, primii la preturi mari in RO, ultimii la salarii decente, desi moneda ca si intreaga economie, e de mult timp denominata in Euro.
 
Se pot face multe, doar vointa sa fie.
Se pot instala fantani pentru a bea apa si/sau dozatoare de apa.
csproduct.jpg


062213-airport-brite-HS03.jpg


Problema care poate apare, este legata de higiena. Din pacate zonele publice din RO nu exceleaza la acest capitol.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Nu e vorba de pierderi ci de un mic beneficiu nerealizat. Eu as impune un pret maxim si obligativitatea de stoc permanent. Asta daca cei care administreaza aeroportul nu sunt in stare sa monteze niste tasnitoare. O data montate, sa nu mai fie impuse reguli cu privire la vanzarea de apa. E stupid sa ma coste o sticla de apa mai mult decat un espresso.


Tu nu vrei sa intelegi un lucru... orice aeroport trebuie sa isi scoata banii de undeva.

Se poate face si oferta de apa gratis, nu e nici o problema.. dar banii care nu se vor face cu apa tot trebuie sa vina de undeva.

Este usor sa cerem mereu cite ceva - dar sa oferim o alternativa economica prinvind lucrurile in ansamblu e mai greu.
[DOUBLEPOST=1435406810][/DOUBLEPOST]
Evident, e mai ieftin la nenea Charles de Gaulle, unde o sticla de 1 litru de apa plata e vanduta cu 2 Euro peste tot. Ca de obicei, primii la preturi mari in RO, ultimii la salarii decente, desi moneda ca si intreaga economie, e de mult timp denominata in Euro.

La nenea CDG vinzarile pe pasager la celelate produse de tip shopping, duty free sunt altele. O fi apa mai ieftina, dar un panini e 8 euro. Daca pasagerii de acolo maninca mai mult, nu exista presiunea cresterii pretului la un produs precum apa.

Daca vrem comparatii, hai sa o facem cu aroporturi cit de cit similare, fara zone de shopping mari si bine ocupate samd - nu putem compara aici OTP cu BUD, PRG, WAW pentru ca aeroportul a fost altfel gindit... acolo sunt niste intreguri pe cind aici au fost doar niste extensii in timp ale portilor de imbarcare iar din spatiul ramas s-a facut cite ceva.
 
Perfect de acord cu tine. Poate diferenta pana la 8 lei, pasagerul o va cheltui pe altceva. Sunt alte aeroporturi unde se poate, de ce ar fi OTP o exceptie?
De exemplu OTP ar putea baga contra cost Security Fast Lane, cum gasesti pe multe aeroporturi. Plata direct din aplicatie, ASO...
Trebuie sa recunosc ca aplicatia este una dintre cele mai bune. Sunt aeroporturi mai cu staif care au niste porcarii de aplicatii.
 
Security Fast Lane sint programe la care nu ai acces automat pe baza de inscriere. Poti fi invitat, daca faci parte dintr-un frequent flyer major, sau poti face cerere.
In ambele cazuri, se face un background check rapid, si in functie de nationalitate / etnie / domiciliu / istoricul zborurilor si al bagajelor - ti se spune "ok" sau "nu". Poti sa fii LH Senator de 10 ani, daca te cheama Abdullah si te plimbi prin Pakistan si Somalia cu bagaje de 30kg - slabe sanse sa ai acces la fast-lane, chiar daca ai pasaport US sau german. Te cheama Bill si te deplasezi 7 zile/luna cu predilectie in interiorul Statelor Unite sau in Europa continentala numai cu hand-luggage: da.
Chiar si cu statut fast-lane ti se poate impune, punctual, trecerea prin controlul conventional. Cel putin asa functioneaza programul TSA Pre Check.
Este in sine o valoare adaugata foarte marginala pentru aeroport - in schimb un mare cistig de confort pentru cei ce calatoresc foarte des - mai ales business travelers.
 
Last edited by a moderator:
Din ce spui, eu inteleg ca OTP va perverti si conceptul de Fast Lane/Track. Pe Malpensa pur si simplu cumperi on line aceasta optiune, iar la security mergi pe culoarul de Fast Track, unde nu este coada. Controlul se face normal, doar ca nu mai stai la coada. Ultima oara cand am fost pretul era 5 Euro/Pax. Chiar m-a ajutat sa nu pierd un zbor.
 
nu stiu ce ar face OTP si nu cunosc alte programe decit cel al TSA - unde, membru fiind, ai voie sa pastrezi pe tine incaltarile si cureaua, iar in geanta laptopul si lichidele permise...
daca altundeva este doar o chestie de a sari coada la security-check conventional - atuncea cred ca este un model de-a face bani pe termen scurt - pina cind vor fi destui oameni care sa plateasca fast-lane, in asa fel incit sa il incetineasca... :)
 
Din ce am vazut in Europa(Malpensa si Verona), este pur si simplu inca un post de security check unde ai acces daca platesti o taxa. Atat, singurul avantaj este ca nu stai la coada.
 
Cu mentiunea ca daca zbori spre state doar cu bagaj de mina, cum mi se mai intimpla cind am cite o intilnire spontata, risti sa fii automat catalogat ca avind risc mare. :)

Chetiunea cu priority poate fi ok intr-un aeroport dominat de LCC sau de charere unde nu vrei sa stai dupa tot felul de insi care n-au mai zburat de 4-5 ani si mai si vocifereaza ca li se ia unghiera. In rest si un eroport ca OTP are servicii VIP, limuzina la avion daca vrei samd....zona aia poate nu e exploatata corect dar ea exista.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
corect pentru mentiunea ta. screeningul initial e facut de computer, la check-in. pentru diferite rute este definit profilul ideal din punct de vedere al securitatii - iar tot ceea ce trece de o anumita toleranta, se gaseste cu SSSS (secondary security screening selection) pe boarding-pass...
 
Se poate face si oferta de apa gratis, nu e nici o problema.. dar banii care nu se vor face cu apa tot trebuie sa vina de undeva.
Nu este problema mea ca pasager de unde vin banii aeroportului, aeroportul e liber sa monetizeze orice nisa crede de cuviinta ca sa obtina sume in plus. Problema pasagerului este ca, sub aparenta unor criterii de securitate legitime(nu ai voie cu recipiente mai voluminoase de 100 ml in bagajul de mana), se gasesc niste unii sa exploateze chestia asta in marele stil balcanic, evident cu complicitatea vinovata a aeroportului, punand pe recipient preturi mult mai mari decat media europeana - vezi exemplul cu nenea CDG. Asta este absolut inadmisibil.
Si nu, nu am vazut niciodata persoane, cu exceptia subsemnatului, care sa cumpere sticlute de 500 ml de apa plata din distribuitoarele alea.
Este usor sa cerem mereu cite ceva - dar sa oferim o alternativa economica prinvind lucrurile in ansamblu e mai greu.
Ai un discurs similar cu FMI. LOL.
Inca odata, nu e treaba pasagerului sa ofere alternative, ci doar sa nu se lase escrocat sub diferite pretexte, care mai de care mai stravezii si mai abuzive.
 
Last edited by a moderator:
  • 👍
Reactions: 1 users
Niste cifre interesante pentru 2014

OTP-New York (via a hub) 50.533 pax
OTP-Toronto (via a hub) 29.538 pax
OTP-Shanghai (via a hub) 16.305 pax
OTP-Beijing (via a hub) 15.079 pax
 
  • 👍
Reactions: 4 users
cifrele confirma parerea mea, ca un zbor 4/7 OTP-NYC facut destept, cu c/s si conexiuni pentru KIV, SOF, SKG, IAS si cu c/s mai departe si pentru America de Nord si cu ceva achizitie de clienti pentru cargo ar cam trebui sa functioneze
 
Ai un discurs similar cu FMI. LOL.

Pentru ca spre deosebire de multi oameni stiu exact cu cer se ocupa FMI si cit de greu le este sa faca radigrafii exacte ale clientilor lor - state care nu sunt in stare sa seadministreze singure si care cheama FMI pentru ca nu le mai da nimeni bani.
[DOUBLEPOST=1438727703][/DOUBLEPOST]
cifrele confirma parerea mea, ca un zbor 4/7 OTP-NYC facut destept, cu c/s si conexiuni pentru KIV, SOF, SKG, IAS si cu c/s mai departe si pentru America de Nord si cu ceva achizitie de clienti pentru cargo ar cam trebui sa functioneze

Hai sa incercam sa interpretam cifrele. 50.000 de paxi la un LF un pic peste 80% ar insemna o piata de 60.000 de scaune oferite anual. Si mai rustical calculat, 1.200 de scaune pe saptamina. Nu suna rau, dar asta este pentru toate cele 3 aliante.

Ce market share ar putea avea Taromul? Sa zicem ca SKY ar avea 55% la OTP din care 40% sa fie Tarom - vor fi intotdeauna paxi care vor zbura la alianta unde au acasa un hub, prefer un frequent flyer sau chiar in alianta au un anumit partener preferat.

La 40% ajungen la 480 de scaune - adica 2 330-200. Pina la 4 e destul feeding de adunat.