Ar fi frumos din partea lor să instaleze dozatoare de apă.
PS - La vechiul terminal din BUD puteai plăti biletul de tren către oraș inclusiv în RON!
Ar fi frumos, dar atunci poate ca tu ai plati 5 euro in plus ca taxe.
Sa fim realisti, putine aeroporturi isi mai permit azi sa nu negocieze preturi cu companiile aeriene. Iar negociere inseamna ca intodeauna cistiga ala care zboara. In consecinta operatorilor de aeroporturi nu le ramine decit sa isi scoata banii din servicii adiacente -fie spatii de retail, fie parcari samd.
OTP sta prost cu veniturile din parcari, pentru ca romanul nu e inca obisnuit sa aloce 40-50 de euro la cursa de o saptamina si pentru parcarea masinii la aeroport. In plus, cimp liber exista in jur berechet. Asadar aeroportul trebuie sa scoata bani din retail, care la OTP iarasi nu e mare ca numar de suprafete, operatori samd.
Va reamintesc ca Easyjet a parasit Ro si datorita faptului ca per ansamblu erau nemultumiti de incasarile adiacente - de la vinzari in avion pina la rezervari de hoteluri si masini de inchiriat prin ei. Asa ne poate da o indicatie a consumului relativ mic la aeroport. Stiu, unii vor spune ca atunci cind zboara ei zona x sau y e mereu plina samd dar eu prefer sa ma bazez pe opiniile celor care compara mai multe tari nu impresii de moment.
Acest consum redus explica si pretul apei - 8 RON nu mi se pare mare, azi eram in BUD si era 500 HUF sticla de 0,5 litri deci aproape tot pe acolo, undeva la 1,70-1,80 euro. Consumul mediu per pasager fiind mic, marja trebuie facuta cu produsul cu rotatia cea mai mare, care este evident , apa.
Haideti sa vedem lucrurile si invers - daca ati fi aeroport sau retailer, de unde ati scoate banii pe care ii pierdeti daca ieftiniti apa, sa zicem la 3 lei? consumul de bauturi in zona este inelastic, din restul de 5 lei nimeni nu mai lua inca o cola.