• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
nteresante rute.

Surprinzator pentru mine operarea cu 733 din TSR si CLJ catre CDG. M-as fi asteptat sa vad mai degraba B737 sau A318 zilnice. Mi se par cam multe scaune pentru aceste zboruri care normal se adreseaza in principal pax-ului de conexie TATL. Se gindesc cumva si la federe de completare cu pax din din IAS, KIV, poate se mai gindesc si la a vindei citeva bilete la clasa tarifara LCC ? Oricum sa vedem la ce frecventa se vor opera aceste zboruri. Ma indoiesc ca vor opera 7/7 la aceasta capacitate. Ideal ar fi zilnic la 90 locuri.

Baku,Tblisi, Yerevan, Odesa logice si necesare, nu vor putea fi operate zilnic fara jeturi regionale, dar momentan 2-3/7 cu A318 este cea mai potrivita aeronava pentru aceste rute.

Constanta - Chisinau/Suceava banuiesc ca vor fi sezoniere la 2/7 dar macar creste gradul de utilizare al ATR72 (altfel parkat pe Otopeni), sa vedem totusi la ce LF si yield, poate ceva deja contractat cu agenturili de voiaj ?

Stuttgart din Timisoara si Sibiu in acelasi timp ?... mi se pare un overkill. P2P, probabil doar una dintre ele se v-a dovedi viabila. De pe Sibiu catre Stuttgart momentan opereaza Blueair cu B737 la 5/7 din ce stiu eu. Se baga si Tarom cu A318 la 2/7 ?
 
Last edited:
Surprinzator pentru mine operarea cu 733 din TSR si CLJ catre CDG. M-as fi asteptat sa vad mai degraba B737 sau A318 zilnice. Mi se par cam multe scaune pentru aceste zboruri care normal se adreseaza in principal pax-ului de conexie TATL. Se gindesc cumva si la federe de completare cu pax din din IAS, KIV, poate se mai gindesc si la a vindei citeva bilete la clasa tarifara LCC ? Oricum sa vedem la ce frecventa se vor opera aceste zboruri. Ma indoiesc ca vor opera 7/7 la aceasta capacitate. Ideal ar fi zilnic la 90 locuri.

733 sunt deja amortizate asa ca nu te incarca la costul de ownership. Practic vreo 20 de scaune eco este costul de oportunitate care aici pot ramine goale.

Nu cred ca va fi nevoie de o clasa LCC, dar cu siguranta e ok sa ai mereu niste bilete promo. Un mic premium pentru a ateriza relativ central si nu in Pampa la Beauvais e iarasi ok.
 
Bilet direct non-stop economy CDG-TSR/CLJ dus-intors la aceasta ora, max 250 Euro.

TATL-TSR/CLJ via SKYTEAM 800 Euro max (nu stiu cit ar incasa Tarom din afacere, dar normal ar fi 200-250 Euro)
Post automatically merged:

733 sunt deja amortizate asa ca nu te incarca la costul de ownership. Practic vreo 20 de scaune eco este costul de oportunitate care aici pot ramine goale..

De acord, dar daca te gindesti la frecvente 7/7 cum ar trebui sa fie, acele 20 de scaune vor deveni 40-60 si vor trage yieldul in jos ca pietrele de moara. Este preferabil sa operezi cu doar 90 de scaune la 80% LF astfel incit sa impingi yieldul cit poti de sus. Deci regional jet again, ca sa mai salvezi si din taxele/fee-urile de operare pe CDG.
 
Last edited:
Stii ca punctul meu de vedere e ca Taromului ii lipseste un 100seater.

Hai sa vede, compromisul poate fi o operare 5/7.

Daca vor sti sa vinda bine, vor putea umple o parte din locuri cu turisti de Caraibe. Din OTP Multi zboara prin MAD cu Air Europa mai departe, CDG are suficiente rute care sa poata ajuta umplerea unui Jet dinspre zona aia.

Beneficiul la CDG este ca un RJ ar ateriza la 2G care e destinat Hop! Chiar si transferul spre un zbor de conexiune e nasol acolo.
 
Astia au innebunit complet sa foloseasca ATR72 pe Bucuresti-Odessa si pe zborurile din/spre Chisinau. In ceea ce privesc rutele de Tbilisi, Yerevan si Baku.. domnul fie cu ei, caci ei stiu ce fac.. din punctul meu de vedere, se impusca singuri in picior. Ziceam mai devreme ca daca intra pe Tbilisi, Yerevan etc. ideal cu A318, si exact asta au anuntat, deci asta imi pare bine. Repet, Constanta-Chisinau.. sunt foarte curios sa aflu cine a avut aceasta idee stralucita. In schimb, ma bucur enorm sa vad noile zboruri spre Stuttgart, precum si Cluj-Paris. Sunt sigur ca acestea vor fi de succes.
 
Last edited:
OTP - ODS are cam aceeasi lungime cu OTP - TSR, deci s-ar putea sa mearga un overnight cu AT7.
In schimb, SCV - CND si KIV - CND operate cu ATR mi se par esecuri sigure in conditiile in care BMS a renuntat la IAS - CND din lipsa de cerere.
 
@Cristisor Da, dar este cerere? Nici un ATR 42 nu cred ca ar umple pe OTP-ODS. Apropo.. de unde atitea zboruri cu ATR72? Parca aveam doar doua.. iar TSR-KIV tot cu ATR42 as opera. Nu prea le inteleg deciziile.
 
Beneficiul la CDG este ca un RJ ar ateriza la 2G care e destinat Hop! Chiar si transferul spre un zbor de conexiune e nasol acolo.

Cum sa fie un beneficiu sa aterizezi la 2G? Acum 2 ani cand am trecut ultima oara faceai 40 min cu autobuzul numai ca sa ajungi in terminalul 2E.
 
@Cristisor Da, dar este cerere? Nici un ATR 42 nu cred ca ar umple pe OTP-ODS. Apropo.. de unde atitea zboruri cu ATR72? Parca aveam doar doua.. iar TSR-KIV tot cu ATR42 as opera. Nu prea le inteleg deciziile.
Oricum ATR-urile se schimba in functie de cerere, nu e neaparat sa opereze cu AT7.
In ceea ce priveste cererea, o sa aflam daca se lanseaza ruta. Rutele adresate preponderent traficului etnic sunt calarite puternic de LCC, asa ca ROT e nevoit sa caute alternative.
 
Mda.. ar fi cam nasol daca unele rute nu ar fi lansate, datorita lipsei de cerere.. as fi interesat sa vad KPI Analysis-ul pe care l-au facut (daca l-au facut) cei responsabili in acest domeniu din cadrul Taromului, ca sa ma lamuresc si eu cu ideile in spatele unora din aceste rute noi.
 
OTP - ODS are cam aceeasi lungime cu OTP - TSR, deci s-ar putea sa mearga un overnight cu AT7.
In schimb, SCV - CND si KIV - CND operate cu ATR mi se par esecuri sigure in conditiile in care BMS a renuntat la IAS - CND din lipsa de cerere.

Overnight e scump..4 camere de hotel pe care trebuie sa le refinantezi.

Piata din Ucraina e ok ca si tinta, dar nu uita de situatia vizelor si de lipsa cererii O&D. Daca poti face niste feedere, e ok.
Post automatically merged:

Cum sa fie un beneficiu sa aterizezi la 2G? Acum 2 ani cand am trecut ultima oara faceai 40 min cu autobuzul numai ca sa ajungi in terminalul 2E.
Benficiul operarii cu 733 este ca un RJ ar ateriza la 2G....vorbim de situatia actuala asa cum este ea planificata.
 
In schimb, SCV - CND si KIV - CND operate cu ATR mi se par esecuri sigure in conditiile in care BMS a renuntat la IAS - CND din lipsa de cerere.
Iti dau pe jumate dreptate ,chestia SCV-CND nu vad sa mearga in nici un caz.

Dar un KIV -CND , ruta estivala eu cred ca ar merge.
Cum sunt atatia care fac Craciunul pe stil vechi si revelionul la noi, cred ca se gasesc destui moldoveni care sa umple rezonabil,de trei ori pe saptamana un ATR ,macar 42, ca sa mearga la mare intr-o tara de care sunt legati profund si ,mai ales,in care inteleg limba . Plus oportunitate pentru agentii de turism.
 
Nu mai sariti si voi asa. In mod evident e o eroare a celui care a scris articolul iar rutele noi vor fi operate de ATR 42.

Mi se pare in schimb ingrijorator cat de mult se intarzie punerea in vanzare.

Sent from my F8331 using Tapatalk
 
Pai depinde cand vor sa zboare. Sigur, ar fi fost mai util sa prinda cat mai mult din perioada verii; cu rutele spre CND oricum dupa ~15 sept se termina sezonul estival
 
Da, tarziu. 1 iulie mi se pare exclus. 15 iulie si 7 saptamani pana atunci probabil ar merge pt ca e high season. Dar ar trebui sa le anunte azi-maine
 
cu rutele spre CND oricum dupa ~15 sept se termina sezonul estival
Sezonul estival pe litoralul romanesc incepe sa se subtieze notabil dupa 20 august si efectiv se termina pe 31 august, cand pleaca 95% dintre turisti. Imi e greu sa cred ca dupa 20 august se va mai scoate un factor de incarcare acceptabil.
 
I really wonder why Tarom announced SBZ-STR but no other Route, atleast TSR-STR official. As somebody wrote here, there are just 6-7 weeks left. A very short time for announcing new routes. Aswell as the fact that they want to fly to Baku, Yeveran. Why not Milan, Manchester. Cairo etc... . I also read an article about the 318´s. Weren`t they supposed to leave the fleet?