Mai jos mailul primit ieri de catre Mezei de la unul din consultantii legali referitor la negocierea cu ATR, Philip Perrotta
Cine este Dl Philip Perrotta ?
Un avocat (lawyer)
partener al K&L Gates la biroul din Londra UK, al acestei firme. Nota personala, pare a fi Italian dupa nume si mai ales felul in care compune e-mailuri intr-o limba "engleza" de proximitate, sau non-nativa daca vreti.
K&L Gates, firma de avocatura globala - top 20 strongest U.S. law firm brands.
He acts for a broad range of significant aircraft lenders, lessors and operators globally, and has successfully concluded literally hundreds of transactions involving commercial and business aircraft, aero engines and other aviation assets in jurisdictions in all the continents.
Activitatea lui Philip este legata de negocierea, aspectele legale, consilierea, finantarea, facilitarea, incheierii unor tranzactii de inchiriere aeronave commerciale / business. In acest caz, el pare a fi agentul comisionat de Tarom in vederea negocierii cu NAC si ATR ALENIA pentru reinnoiriea flotei ATR
Ce am inteles eu din e-mailul trimis de Philip directorului Tarom ?
S-au facut progrese substantiale in negocierea unor termeni de contract mai avantajoshi pentru Tarom in leasingul operational al aeronavelor noi, precum si in directia contractului de vinzare al aeronavelor uzate catre NAC/ATR ALENIA. Cu alte cuvinte termeni mai avantajosi pentru Tarom decit cei initial stabiliti prin scrisoarea de intentie (LOI) intre Tarom si NAC/ATR. Imbunatatirea acestor termeni, zice Philip, ar fi ajuns undeva deasupra mediei altor contracte similare in industria leasingului operational ! Ba mai mult, Philip, intrevede posibilitatea imbunatatirii acestor termeni de contract in urmatorul tur de negocieri fiindca NAC/ATR ar fi foarte motivati in finalizarea aceastei tranzactii !
Alte avantaje pe care Philip le-ar fi obtinut deja de la inchiriatori:
Contributie financiara a NAC/ATR la costurile reparatiilor AD (Airworthiness Directives = an aircraft, engine, propeller, or appliance) pe durata timpului de inchiriere a aeronavelor
Mecanism prin care Tarom sa poata returna mai devreme (de termenul "end of lease" ) unele aeronave, marind astfel marja de flexibilitate a capacitatii din flota.
Flexibilitate la frecventa livrarilor aeronavelor noi precum si absorbtia flexibila a aeronavelor uzate in functie de strategia flotei si a planului de business Tarom.