[GHV] Discutii generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

La ce data credeți că va fi inaugurat oficial Aeroportul Brasov?

  • Conform ultimului anunț al președitelui CJ Veștea, adică în 15.06.23

    Votes: 5 17.2%
  • Probabil chiar mai repede de 15.06.23

    Votes: 1 3.4%
  • Mai târziu de 15.06.23 dar în orarul de vară 2023

    Votes: 11 37.9%
  • Mai târziu de 15.06.23, în orarul de iarnă 2023

    Votes: 7 24.1%
  • În anul 2024, în nici un caz în 2023

    Votes: 4 13.8%
  • Nu știu, n-am idee, dar mai târziu de 2024

    Votes: 1 3.4%

  • Total voters
    29
  • Poll closed .

Aeroportul Brașov. Turnul de control mutat la Leipzig, pentru prelungirea programului?​


Apar propuneri pentru prelungirea programului Aeroportului, Cum ROMATSA nu vrea să mute operarea turnului virtual de la Aeroportul falimentar Arad la Otopeni, se propune operaționalizarea de la aeroportul din Leipzig.


Deputatul german Gunther Krichbaum a vizitat joi Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav (AIBG), însoțit de soția lui, brașoveanca Oana Krichbaum, care este consilier local ales în orașul Pforzheim.
Ei au fost însoțiți de președintele Asociației Smart City Brașov, Christian Macedonschi, care a intermediat vizita la aeroport.

 
  • 👍
Reactions: 1 user
Azi o cursa charter cu o aeronava 735 VIP de la Granada (GRX) care merge mai departe la Aktobe (AKX) deci pentru echipa de fotbal Sepsi Sf. Gheorghe ... asta da deplasare la meci :cool:
Nitel off topic, dar Sepsi a folosit acest 735 VIP si a stat o noapte la hotel dupa meci... in timp ce Farul l-a inchiriat pe YR-ACA si a plecat de la Tallinn la 02:22, cu noaptea in cap, dupa meci. Timpul de zbor a fost cam acelasi pentru ambele echipe. Imi dau seama exact cine are habar cum se face performanta si cine n-are.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Noroc cu Sepsi că astfel se mai fac niște curse ... dacă vor reuși să se califice în grupe, vor mai fi ceva zboruri ...
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Conform orarelor aflate în vânzare pentru orarul de iarna, aeroportul Brasov ar avea destul de mute zboruri, chiar foarte multe daca tinem cont de faptul în ce stadiu se afla aeroportul (... din toate puntele de vedere).

Din gura directorului Anghel am mai auzit ca urmeaza sa fie anuntate curând zborurile spre Budapesta (Aeroexpress desigur) si cele ale Fly Lili ...

Cel putin asa arata orarul aeroportului GHV din orarul de iarna la ora actuala (plecari):

LuniMartiMiercuriJoiVineriSâmbataDuminica
07:00 STR - Dan Air07:00 LGW - Dan Air07:00 MUC - Dan Air07:00 DWC - Dan Air07:00 LGW - Dan Air07:00 STR - Dan Air07:00 MUC - Dan Air
12:00 LTN - Wizz Air14:55 BCN - Dan Air12:40 LTN - Wizz Air13:55 TLV - Dan Air12:35 LTN - Wizz Air13:15 NUE - Dan Air13:00 BRU - Dan Air
13:15 NUE - Dan Air15:15 OSL - Dan Air13:00 BRU - Dan Air14:30 DTM - Wizz Air15:15 CDG - Dan Air14:55 BCN - Dan Air14:30 DTM - Wizz Air
15:55 MAD - Dan Air16:25 AGP - Dan Air19:15 FCO - Dan Air15:45 DUB - Dan Air15:20 VLC - Dan Air
 
Incep sa curga si contractele....
Avand in vedere ca in afara de suprafetele de miscare, restul investitiilor au fost finalizate in acest an, acestea nu ar trebui sa fie in garantie, nu sa se plateasca 10 milioane de lei pt mentenanţa preventivă şi exploatare pentru unele instalaţii mecanice, sanitare, electrice, de balizaj, de curenţi slabi şi de securitate, lifturi şi scară rulantă.

....si evident se vor plati din subventiile (bani) publice pe care le va primi aeroportul de la CJ Brasov.

 
@lagrange ... vorbim deci de un contract care ofera unei firme de casa (nu gasesc alta explicatie...) suma de aproximativ 80.000,-€/luna pentru "întretinere si garda" la aparatura si instalatii aflate în garantia de producator ...

Ce ma deranjeaza pe mine mai mult este însa faptul ca am impresia ca în afara de noi doi (si poate înca câtiva de aici) nu deranjeaza pe nimeni, absolut de loc treaba asta ... presa preia stirea ca de obicei... copy-paste si fara sa(-si) puna vreo întrebare ...
 
Pe mine ma uimeste nesimtirea cheltuirii banilor publici, adica a banilor adunati de la populatie si societati comerciale prin taxe si impozite.

Daca aeroportul ar cheltuii ce produce cu siguranta nu as fi scris, dar cand stiu ca acest contract de mentenanta va fi platit/suportat din bani proveniti din taxe si impozite luati de la bugetul de stat, imi vine sa le scriu pe pagina de facebook la fiecare postare despre aceasta nesimtire.

Marea majoritate a omanenilor nu cunosc implicatiile economico-financiare in viata lor de zi cu zi a cheltuirii ineficiente a banilor colectati la bugetul de stat prin impozite si taxe.. Daca ar cunoaște, oamenii nu s-ar rezuma doar la a comenta irosirea banilor adunati la bugetul de stat, ci cu siguranta ar fi proteste de amploare.

Si nu oamenii sunt vinovati pt ca nu stiu un minim de economie, ca sa inteleaga: de ce cresc preturile, de ce costul finantarii este mai mare in RO decat in alte state europene, etc ci tot statul, care evita de foarte multi ani sa introduca in curricula scolara educatia financiara... bine ca a introdus Istoria Holocaustului, care o sa ne ajute sa ne platim ratele, o sa ne invete cum sa ne investim banii sau dezvolta sanatos afacerea.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 users
Cu un deficit de viralitate istorica si cu frustrari ale prezentului de tip "periferia Europei", faptul ca macar "se face ceva" devine decuplat de ideea calculului vreunui return of investment. De aici si toleranta la cheltuirea nejustificata a banului public pentru obiective care par a avea doar statutul de simbol in mentalul colectiv si nu doar niste bunuri publice care ar trebui sa produca. A se vedea apetitul pentru orice chestie "mare" care sa gadile orgoliul local, inclusiv stadioane noi in zone fara echipe sau pretentia unor spitale cu multiple specializari pe hartie (dar fara doctori si fara aparatura).
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Aeroportul Brasov si-a extins programul de operare pana la 16 ore. :) Iar conform newsbv.ro, primarul "anunta" o noua destinatie spre Bari Italia. Interesant de cand anunta primarii oraselor destinatii de zbor. :) Bine, momentan sunt la stadiul de discutii. Tot primarul spune, ca este intr-o delegatie la Bari sa discute despre acest lucru, si este convins, ca in urmatoarea perioada vor avea zbor spre Bari. :p
 
Pretul mediu pe GHV-LTN in luna aug s-a incadrat in prima treime din cele 60 de rute ale Wizz-ului de pe LTN.

Coroborat cu taxele de aeroport foarte mici de pe Brasov, putem trage concluzia ca au obtinut un profit foarte bun inca din prima luna de operare.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user
La o scurta analiza ochiometrica a preturilor din oct de pe site pe relatia LTN-aeroporturi romanesti, GHV pare a sta f.bine; doar aeroporturile moldave au preturi mai mari. Sigur ca e doar 3/7, ceea ce conteaza la yield.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Eu nu am vazut nici un articol. Mi-a aparut un titlu pe google cand intram pe telefon. Acolo asa scria, ca aeroportul si-a marit programul la 16 ore, nu ca este in discutie, sau ca urmeaza sa se mareasca. Apropo, esti cu charterele. Se zice ca Hisky va opera chartere spre Egipt in octombrie de la BV. In schimb am citit articolul in care primarul "anunta" o noua destinatie Bari, si mai in detaliu, spuneau ca sunt in discutii, dar el anunta, si este sigur ca pe viitor va avea aceasta destinatie. Repet, primarul anunta asta. Nu stiu in ce calitate, dar mie mi se pare halucinant ca un primar indiferent de unde sa anunte asa ceva, si nu un director de aeroport.
 
In ceea ce priveste aeroportul Brasov, sunt destule balarii prin presa brasoveana, entuziasmul deschiderii inca produce destul balast informational ( ca sa nu zic chiar fake news). Mai contribuie si politrucii cu afirmatii de tip "bagam cursa...".
 
Last edited:
Voua nu vi se pare halucinant ca un primar sa faca aceste anunturi, chiar daca sunt la stadiul de discutii si nu un director de aeroport ? Eu n-am auzit de primarul Din Otopeni/Bucuresti, sau Boc la Cluj, sau mai stiu eu orice alt primar. Eventual vorbeau aia de la Consiliu Judetean cate ceva la o sedinta impreuna cu cei de la aeroport. Macar aia la consiliu au ceva de zis, ca le au in administratie. Ma indoiesc ca aeroportul Brasov tine de oras. Primarul are treaba DOAR cu orasul, nu cu satele invecinate. Acolo este treaba Consiliului Judetean.
 
Nu trebuie luati in seama
In cazul Brasov e si noutatea in sine (aeroportul), asa ca e tendinta ca toti sa vorbeasca despre el, sa-si asocieze imaginea, chiar daca au sau nu treaba cu el d.p.d.v. administrativ.