[GHV] Discutii generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

La ce data credeți că va fi inaugurat oficial Aeroportul Brasov?

  • Conform ultimului anunț al președitelui CJ Veștea, adică în 15.06.23

    Votes: 5 17.2%
  • Probabil chiar mai repede de 15.06.23

    Votes: 1 3.4%
  • Mai târziu de 15.06.23 dar în orarul de vară 2023

    Votes: 11 37.9%
  • Mai târziu de 15.06.23, în orarul de iarnă 2023

    Votes: 7 24.1%
  • În anul 2024, în nici un caz în 2023

    Votes: 4 13.8%
  • Nu știu, n-am idee, dar mai târziu de 2024

    Votes: 1 3.4%

  • Total voters
    29
  • Poll closed .
S-a gasit solutia potrivita pentru aeroportul GHV astfel încât de acum toate vor merge bine.

Un director care a condus cu mult succes (22 de ani!!!) aeroportul TCE si acolo a demonstrat în special ca stie sa atraga companii aeriene pentru operarea la aeroportul respectiv :BangHead:

Ies acum la iveala însa lucruri foarte grave si pâna la urma consider ca toti cei care au spus ca aeroportul nu are cum sa fie deschis în 15.06 au avut dreptate.

În nici o tara normala die UE în conditiile si cu problemele decrise în stenogramele din octombrie si noiembrie (nu functioneaza netul, nu exista telefon, nu este priza la vama etc. etc.)

Ma întreb daca nu cumva este chiar penal ca toata comunicarea electronica în cadrul unui aeroport sa se faca printr-o retea de hotspot al unui telefon mobil ... acolo nu exista standarde minime de securitate în comunicare?
 
Incep sa curga si contractele....
Avand in vedere ca in afara de suprafetele de miscare, restul investitiilor au fost finalizate in acest an, acestea nu ar trebui sa fie in garantie, nu sa se plateasca 10 milioane de lei pt mentenanţa preventivă şi exploatare pentru unele instalaţii mecanice, sanitare, electrice, de balizaj, de curenţi slabi şi de securitate, lifturi şi scară rulantă.

....si evident se vor plati din subventiile (bani) publice pe care le va primi aeroportul de la CJ Brasov.

S-a semnat deci contractul ...

Deci pentru întretinerea diverselor echipamente si instalatii (toate aflate în garantie) aeroportul plateste pentru asta 86.300€/LUNA!!!

Nu avem zboruri, dar trebuie sa dam banii la baietii destepti ...

Nu cerem la certificare program decât de 12 ore ca nu avem bani de personal pentru mai mult, ca o dovada de buni gospodari (vorba lui Vestea) ...

🤮
 
Alte nereguli pe partea de securitate aeroportuară i-au fost semnalate de Serviciul Român de Informații directorului Nicolae Stoica.
De exemplu, SRI i-a transmis șefului AACR că sunt probleme cu zonele critice ale zonelor de securitate, controlul accesului pe aeroport, controlul de securitate al persoanelor, altele decât pasagerii, și al articolelor transportate.
Nu există liste cu articolele interzise pe care angajații aeroportului au voie să le introducă în partea critică a aeroportului, dar mai ales nu există nimic pe partea de identificare a datelor și a sistemelor de tehnologie a informațiilor și comunicațiilor critice pentru aviația civilă și protejarea acestora împotriva amenințărilor cibernetice.

Sursa si pentru mai multe detalii din inca un "merge si asa":

NB: si vrem in Schengen
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Pentru mine nu sunt surprinzatoare aceste greseli de proiectare ca te trezesti ca nu ai apa/canal sau electricitate prin diverse parti ale terminalului. Majoritatea terminalelor in lucru azi in RO sunt proiectate de oameni fara experienta in domeniu (or fi proiectat alte constructii de uz civil, dar nu terminale de aeroport), iar la beneficiari sunt angajati tot felul de ageamii, politruci care, la fel, invata din mers ce si cum.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Macar exista cineva în toata industria media din România care abordeaza jurnalistic corect tema extinderii programului:

Program aeroport GHV

pe mâine o sa sara si presa brasoveana cu copy-paste desigur ...
 
exista cineva în toata industria media din România care abordeaza jurnalistic corect
Nu știu ce să zic despre asta. Ori aeroportul minte pe pagina sa de Facebook.

Începând de luni, 15 ianuarie 2024, Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav va avea un program de funcționare de 16 ore.


Ca urmare a solicitării privind extinderea programului de operare, formulată de Regia Autonomă „Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav” în 27 septembrie 2023, cu completările ulterioare transmise în intervalul octombrie 2023 – ianuarie 2024, conducerea Autorităţii Aeronautice Civile Române (AACR) a aprobat schimbarea propusă şi a emis în data de 11 ianuarie 2024 Condiţiile de Certificare pentru Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav RO – 25/2023 Ediţia 2.


Astfel, aeronavele planificate vor putea ateriza sau decola de pe Aeroportul Brașov în intervalul orar 07:00-23:00.


Amintim că decizia de prelungire a orarului AIBG a fost convenită încă din 30 octombrie 2023, de oficialii Consiliului Judeţean Braşov, cei ai Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav şi conducătorii instituţiilor care reglementează domeniul aeronautic în ţara noastră – Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian ROMATSA RA şi Autoritatea Aeronautică Civilă Română.


„După adresa din 29 noiembrie 2023 prin care ROMATSA şi-a reconfirmat acordul privind extinderea programului Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav de la 12 la 16 ore, am primit şi documentul Autorităţii Aeronautice, semnat de domnul director general Nicolae Stoica, în baza căruia din 15 ianuarie 2024 avem aprobarea pentru orarul prelungit. Împreună cu domnul director Constantin Albu, în parteneriat cu Consiliul de Administraţie al AIBG, cu sprijinul instituţiilor publice din cadrul aeroportului şi cu suportul permanent asigurat de ROMATSA şi AACR am făcut toate demersurile premergătoare acestui moment mult aşteptat atât de noi, ca administratori ai obiectivului, cât mai ales de companiile aeriene interesate de Aeroportul Braşov şi cu toţii suntem mulţumiţi că am reuşit să facem acest prim pas spre un program de 24 de ore din 24”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Todorică-Constantin Şerban.


Directorul general al AIBG Constantin Albu este pregătit alături de întreaga echipă să răspundă necesităților noului program de 16 ore.


„Mă bucur că am reuşit într-un timp foarte scurt să punem la punct toate aspectele care ţin de funcţionarea Aeroportului Braşov în conformitate cu normativele autorităţilor de reglementare, să rezolvăm cerinţe punctuale venite din partea instituţiilor care-şi desfăşoară activitatea în cadrul AIBG şi mai ales să documentăm foarte bine solicitarea noastră de extindere a programului, astfel încât conducerea Autorităţii Aeronautice Civile Române să ne dea acordul şi să ne sprijine în acest demers. Sunt convins că în perioada următoare activitatea de transport va cunoaşte o creştere remarcabilă”, a afirmat Constantin Albu.


Întrucât la acest moment nu există contracte cu companii aeriene care să opereze în afara programului inițial 07:00-19:00, o abordare pragmatică și eficientă în această situație, analizată şi convenită de toate părţile implicate este ca în primă fază, programul de funcționare al Aeroportului să fie adaptat corespunzător, în funcție de cererile concrete primite din partea operatorilor aerieni, fără a se depăși intervalul de 16 ore.

419279576_677687177890465_2431407921948069618_n.jpg


418942172_677687181223798_1917374729072793529_n.jpg
 
Ori aeroportul minte pe pagina sa de Facebook.
Pai... minte. Daca imi arata aeroportul AIP modificat, credeam. Daca imi arata, daca nu AIP, macar un NOTAM, credeam. Asa, cu doar aceasta postare au dat o palma la rahat. Ce sa inteleg? Ca e operabil noaptea? Da, o fi scris acolo, dar nu astea sunt documentele esentiale in industria aeronautica.
In plus, numai mie imi da cu virgula? In conditiile de operabilitate scrie: "Noapte - Yes", ei vorbesc de ora 23,00. Pai, si la 23,01 nu e noapte, sau ce?
Pana la proba contrarie, AIP e nemodificat si asta e documentul care conteaza.
 
Dar pt ce sa modifice pt moment programul? Au doar Wizz la Dortmund si Londra si in viitorul apropiat nu cred ca o sa aiba alte curse regulate. Nu cred ca Wizz o sa isi deschida baza la Brasov in aest moment, poate cu ceva subventii mari sa aduca Ryan cu 1-2 curse. In rest din grupul LH greu sa aduca ceva la Brasov pt ca stau foarte bine la Sb si Cj de 30 de ani, iar cu restul grupurilor mari sunt doar povesti de adormit copiii. Poate sa mute LH o cursa de la SBZ-MUC din cele 3 care le au pe perioada verii dar asta inseamna ceva investiitii si nu stiu daca sunt dispusi sa le faca intr-un aeroprt care nu ofera nici un fel de facilitate pt pasageri.
 
Pai... minte. Daca imi arata aeroportul AIP modificat, credeam. Daca imi arata, daca nu AIP, macar un NOTAM, credeam. Asa, cu doar aceasta postare au dat o palma la rahat. Ce sa inteleg? Ca e operabil noaptea? Da, o fi scris acolo, dar nu astea sunt documentele esentiale in industria aeronautica.
In plus, numai mie imi da cu virgula? In conditiile de operabilitate scrie: "Noapte - Yes", ei vorbesc de ora 23,00. Pai, si la 23,01 nu e noapte, sau ce?
Pana la proba contrarie, AIP e nemodificat si asta e documentul care conteaza.
Asa este.

Si eu nu înteleg, cum de sunt atât de penibili.

Exista un SINGUR loc în care se publica prelungirea orelor de operare si interviuri ale presedintelui CJ sau pagina de FB a aeroportului nu sunt acestea.

AIP România indica azi 15.01.24 la ora 08:35 UTC: 0500-1700 si asta este tot ce conteaza de exemplu pentru Wizz Air daca în caz de probleme cu întârzieri trebuie sa faca un divert la SBZ sau nu (cum s-a întâmplat acum câteva zile).

@victasu ba ar fi foarte important sa fie publicata extinderea programului, atât pentru situatii ca cea descrisa mai sus dar si pentru negocieri cu alte companii ... nu o sa (mai) puna botul nici o companie aeriana la negocieri cu aeroportul de genul "haideti numa´ ca noi apoi o s-o dregem cu orele de operare" ...
 
@Thomas ai perfecta dreptate dar este clar ca in momentul in care emit NOTAM-ul trebuie sa aiba in permanent angajatii acolo si presupun eu ca pt moment si resursele financiare la CJ Brasov sunt limitate. E un cerc vicios din care ca sa iasa trebuie sa investeasca foarte multi bani. Bani pe care nu i-au avut nici pana acum. Am mai zis si cu alta ocazie pe alte forumuri ca aeroporturile din SB, BV si Tg Mures o sa fie ani multi de acum inainte gauri negre in bugetul statului.
 
Compania Fly Lili va începe operarea pe Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav din luna iunie 2024.
Anunţul a fost făcut în cadrul unei întâlniri pe care Jürgen Andreas Faff, patronul Fly Lili, şi Cătălin Cotruţ, directorul general al companiei, au avut-o joi, 25 ianuarie, cu preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Todorică-Constantin Şerban, directorul general al Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav, Constantin Albu, preşedintele Consiliului de Administraţiei al Regiei Autonome „AIBG”, Ştefan Daniel Micu, directorul DSNAR Arad, Florin Manta, şi directorul general al firmei de handling Kronaero, Ciprian Oprescu.
Cu acest prilej, participanţii au stabilit că în cursul lunii februarie reprezentanţii Fly Lili vor anunţa destinaţiile concrete şi frecvenţele zborurilor.
Totodată, s-a analizat posibilitatea ca Fly Lili să-şi stabilească una din bazele operaţionale pe Aeroportul Braşov, fapt care ar permite realizarea unui număr de trei curse dus-întors pe zi, şapte zile din şapte, în intervalul de 16 ore de funcţionare a Aeroportului Braşov.
fb GHV
 
Pronosticurile/estimarile specialistilor brasoveni.
Sigur cel care a scris articolul nu a inteles faptul ca 35.000-40.000 de pax din chartere nu sunt in fiecare luna, ci pe intreg sezonul de chartere.

De asemenea 30.000 de pax sa aduca in fiecare luna Fly Lili pe cursele regulate mi se pare nerealist in anul 2024.

Eu cred ca in primul an de operare (15.06.2023-14.06.2024) Brasovul va inregistra in jur de 130.000 pax daca Fly Lili nu va opera nici o cursa regulata pana pe 14 iunie 2024.
Daca Fly Lili va opera cateva curse regulate probabil se va duce inspre 135.000 pax.

Tinta pentru primul an de operare de 150.000 de pax este ratata din punctul meu de vedere.

 
Last edited:
@lagrange sigur ca se abereaza acolo ...

Fly Lili DACA va începe operarea nu are cum sa opereze decât maxim 2 rotatii pe zi la/de la GHV pornind de la premisa ca în conditiile actuale de program de operare nu prea are cum sa-si faca baza la GHV.

DACA într-adevar ar face acele 2 rotatii/destinatii pe zi si le-ar face cu 320 (si nu cu 319) si DACA ar avea un LF mediu de 70% în primele luni de operare (ce ar fi extraordinar daca am fi sa comparam cu cifrele Dan Air ...) atunci ar rezulta 15.000 pax/luna.

În ceea ce priveste charterele, la ora actuala sunt programate/planificate respectiv în vânzare 8/7 (însa acest numar doar în perioada 15.06-18.09).

DACA presupunem ca toate aceste chartere vor fi operate si DACA ar fi operate cu aeronave de aprox. 180 de locuri si DACA LF mediu ar fi undeva 95-100% => ~2800 pax/saptamâna atunci asta ar însemna în lunile iulie si august (singurele cu operarea completa) pe toate charterele numarul total de pax (îmbarcati + debarcati) ar fi de aprox. 12.400/luna.

Daca mai adunam cifrele Wizz Air atunci ajungem la aprox. 35.000 pax/luna pentru iulie si august, ceea ce ar fi într-o varianta foarte, foarte optimista, dupa cum am expus mai sus cu foarte multe DACA ...

Cifra de 80.000 ax/luna adica 1 milion de pax/an este atât de aberanta ca eu când am citit azi dimineata, initial nici nu aveam de gând sa comentez ...

Si da, nici eu nu cred ca 150.000 este o tinta realista.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
@Thomas , de acord cu tine.
Matematica (aia elementara) nu o fi fost materie de baza pe la scolile pe care le-au urmat "specialistii".
30,000 pax/luna in lunile de vara deja este un deziderat greu de atins. Nu mai vorbesc de restul anului, unde (daca vine FlyLili) o estimare de maxim 18-20,000 este deja mult. Totusi, este imediat 1 martie, LIL nu a anuntat nimic si am mari indoieli ca se va concretiza ceva. Astia de 2 ani tot "ameninta" cu curse regulate...
Dar, vorba orbului: "om vedea" :)
 
Asta e presa brasoveana care cita "specialistii" nenumiti care ziceau si de Air France si Lufthansa, companii care ar fi trebuit conform lor sa zboare de anul trecut. Acum o dau cu Fly Lili care "va zbura". Au calculat si nr. de pax, superb.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
@lagrange exact la asta m-am gândit și eu ... 20.000,-€/lună pentru curățenie ... adică aprox. 8,-RON/m²

La suprafata respectiva si un contract ferm pe 2 ani prețul este de aproximatv 2-3 ori mai mare decât ce se practică pe piață pentru asemenea servicii care este de undeva pe la 3,- RON/m²

Altă tiparniță de bani pentru prieteni ...
 
"Cu acest prilej, participanţii au stabilit că în cursul lunii februarie reprezentanţii Fly Lili vor anunţa destinaţiile concrete şi frecvenţele zborurilor."
No că a trecut luna februarie ...