Blue Air - discutii

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Alte rute suspendate:
-IAS-LHR (luna octombrie)
-CLJ-LHR (pana in 31 octombrie)
-CLJ-CDG (pana in 3 dec)
-CLJ-AMS (pana in 31 octombrie)
-CLJ-BCN (pana in 6 nov)
de unde e informatia? intreb pentru ca teoretic vineri teoretic zbor CLJ-CDG si nu a anuntat nimic Blue ca ar fi anulat
 
Judecătoria Sector 1 din București a admis în ședința de luni, 27 septembrie 2021, cererea de executare silită a companiei Blue Air înaintată de aeroportul din Timișoara.

Sunt curios cum stau cu plata tarifelor aeroportuare si pe la alte aeroporturi.

 
Pana la urma
Pana la urma mai bine pui mana si investesti ceva in marketing, sa nu uite lumea de tine si sa stimulezi cererea, chiar in timpurile astea atipice. Transportul aerian nu e chiar un produs commodity, sa se vanda singur.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Pana la urma mai bine pui mana si investesti ceva in marketing, sa nu uite lumea de tine si sa stimulezi cererea, chiar in timpurile astea atipice. Transportul aerian nu e chiar un produs commodity, sa se vanda singur.
Exact. Ca sa-ti "atenuezi" situatia din prezent, iti compromiti viitorul. Sau cel putin il faci mult mai dificil. Pentru ca e greu sa ma mai convingi pe viitor ca ma pot baza pe zborurile pe care le vinzi.

Ca sa nu mai spun ca atunci cand am fost anuntat de modificarile de program, mi s-a spus sa merg pe site sa cer credits, am intrat pe site, am completat formularul, primul acum vreo 10 zile, si inca nu am primit nici un raspuns. Asta un timp ce zborul a trecut...
 
Exact. Ca sa-ti "atenuezi" situatia din prezent, iti compromiti viitorul. Sau cel putin il faci mult mai dificil. Pentru ca e greu sa ma mai convingi pe viitor ca ma pot baza pe zborurile pe care le vinzi.

Ca sa nu mai spun ca atunci cand am fost anuntat de modificarile de program, mi s-a spus sa merg pe site sa cer credits, am intrat pe site, am completat formularul, primul acum vreo 10 zile, si inca nu am primit nici un raspuns. Asta un timp ce zborul a trecut...
Pentru credit tot ce trebuie să faci e să deschizi rezervarea pe desktop și apoi lângă butonul de Modifică ai Refund @ Wallet. După ce confirmi nr. de tel primești banii instant în Wallet.

Butonul de refund în Wallet nu apare pe versiunea mobile a site-ului
Post automatically merged:

Pana la urma mai bine pui mana si investesti ceva in marketing, sa nu uite lumea de tine si sa stimulezi cererea, chiar in timpurile astea atipice. Transportul aerian nu e chiar un produs commodity, sa se vanda singur.
Au tot avut promoții, și încă au, însă nu au reușit să adune peste 6-90pax pe zbor și multe le-au anulat.. în consecință, cred că e mai dăunător brandului când faci astfel de acțiuni de promovare decât dacă nu le-ai face.
 
  • 👍
  • 🤣
Reactions: 1 users
Pentru ca e greu sa ma mai convingi pe viitor ca ma pot baza pe zborurile pe care le vinzi.
Customer satisfaction face parte din lista de actionable items peste care managerii respectivi ar trebui sa se uite si pe care ar trebui sa inceapa sa le remedieze. Sigur mai sunt si altele. Sigur nu o vor face pentru ca motive.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Blue Air e cu un picior în groapă și... dacă până în noiembrie nu găsesc cash probabil intră în faliment.

Recent au avut discuții cu angajații pentru a găsi o soluție pentru plata salariilor și a diurnelor, și acolo au recunoscut că stau extrem de prost cu cashul. Ziceau că au anulat multe zboruri în octombrie și noiembrie pentru a reduce pierderile deoarece nu se așteaptă să găsească finanțare într-un timp atât de scurt.
 
  • 😟
  • 👍
Reactions: 3 users
Problema e acutizata de pandemie, desigur, dar sursele raului provin de mai demult, de prin 2016-2017 cand se intreceau in lansari de rute si avioane luate in lease. La vreme respectiva Varadi spunea de cresterea JOR/BMS/BLA ca e nesustenabila - afirmatie pusa de patriotii locali pe seama ... geloziei !!!

Dar poate ca Varadi stia ce vorbeste...

Daca ne uitam pe bilant, vedem ca abia in 2019 reusisera, dupa un downsize serios, sa spere la lumina de la capatul tunelului. Covidul s-ar putea sa le fie fatal ca oricarui corp slabit. Impactul ar fi serios pe piata, dar si epoca romantica a rutelor peste tot si cu preturi derizorii (exceptand iulie-sept) se va duce inevitabil spre sfarsit.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Pentru FY20, care s-a încheiat la 30SEP, Blue Air a fi raportat profit (EBITDA) doar pe Q4, și o pierdere de aprox. 50 milioane de euro.

LF mediu 77% iulie, august 81-83%, nr. de pax per total a fost doar la 61% față de 2019.

Pentru BLA LF mediu de 85% = break even, zice CFO.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Ar fi mare păcat, experiența de zbor cu MAX e excelentă, și rutele către LHR, AMS, CDG extrem de utile
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Problema e acutizata de pandemie, desigur, dar sursele raului provin de mai demult, de prin 2016-2017 cand se intreceau in lansari de rute si avioane luate in lease. La vreme respectiva Varadi spunea de cresterea JOR/BMS/BLA ca e nesustenabila - afirmatie pusa de patriotii locali pe seama ... geloziei !!!
Dar poate ca Varadi stia ce vorbeste...

Au trecut cinci ani de atunci. De atunci firma si-a schimbat in mod repetat si proprietarii si conducerea.
Iar Varadi a avut oricum momente de gândire deziderativă:
It is only a matter of time until state-owned Romanian airline Tarom disappears from the market, the CEO of low-cost airline Wizz Air József Váradi said...Váradi said the airline he is running already has a five-year plan if this happens
Romania Insider (2018)

Asta nu inseamna ca se si transforma in realitate .Si sa nu-l uitam pe MoL cu al sau "Bye Bye Lufthansa " scris pe avioanele RYR.
 
La vreme respectiva Varadi spunea de cresterea JOR/BMS/BLA ca e nesustenabila
Numai faptul ca in ultimii ani s-au trecut operatiunile de pe o companie pe alta, companii cu coduri ICAO diferite ( JOR, BMS, BLA - ultimul e inspirat de-a dreptul pur si simplu) arata succesul organizatiilor numite de-a lungul anilor Blue Air.
Blue Air pare a fi nesustenabil in timp.

@AIR06 si ce te face sa crezi ca previziunea lui Varadi privind TAROM nu se va materializa ?
Ce te face sa crezi ca se va materializa?
 
Last edited:
Ce te face sa crezi ca se va materializa?

Niste notiuni elementare de economie si matematica care imi spun ca o companie care an de an face pierderi nu poate rezista la nesfarsit. Si daca adaugam la asta un management care nu reuseste sa identifice o directie pt companie, un marketing slab si lipsa de viziune la nivelul actionarului principal atunci avem un tablou perfect al dezastrului care (desi amanat pe moment pe motive de pandemie) urmeaza sa vina inevitabil.
 
  • 👍
Reactions: 2 users
Pentru TAROM se crează cadru legal pentru încă o injecție de cash, nu o să dispară - ia boosterul.
Dar poate fi si lovitura letala pt ROT, daca BLA isi joaca cartile cum trebuie, la fel cum a facut WZZ cu MAH.

Pe scurt s-a plans la UE de competitie neloiala cand guvernul Maghiar a bagat bani in MAH. UE a decis ori sa se dea aceasi suma si la WZZ, ori MAH inapoiaza banii integral... rezultatul e bine cunoscut.

Sent from my SM-G998B using Tapatalk
 
Nu exista absolut nicio legatura intre cele doua situatii si lucrurile nu s-au petrecut deloc asa.

Wizz s-a plans atunci de concurenta neloiala, dar nu exista nicio decizie a Comisiei Europene sa se dea vreun ajutor de stat pentru Wizz in schimbul acceptarii celui pentru Malev. Comisia doar a cerut statului ungar sa recupereze ajutorul de stat de la Malev, ceea ce evident ca era imposibil.

Statul ungar daduse o serie de ajutoare de stat Malevului fara nicio autorizare din partea Comisiei Europene, si nici macar nu a notificat-o inainte. In cazul Tarom statul roman a procedat corect.

Iar pe de alta parte si Blue Air beneficiaza de ajutor de stat. Plus ca a primit anul trecut primul ajutor de acest fel din partea statului roman fara notificarea Comisiei Europene, atunci cand cereau disperati sa salveze ''aviatia romaneasca'', ajutor dat in graba pentru a putea plati certificatele de poluare, altfel astazi nu mai existau.