• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Pt cine credea ca s-au facut/se fac restructurari de personal la TAROM:

La data de 1 aprilie 2021, societatea avea:
- 1.423 angajați....
- 39 de angajați sunt în concediu de creștere copil.
- 268 angajați aflați în șomaj tehnic, adică 18% din total
- plecări voluntare: 178
- concedieri: 0


Eu unul am fost naiv, chiar am crezut ca in a-13-le ceas, managementul intelege necesitatea realizarării unei ajustari a nr de salariati pe partea de personal TESA....


Chiar credeai.... e grupul "astia de la stat"... tactica e mereu aceeasi.. mai cream o comisie, mai priorizam, o lungim pina se schimba cnducerea si apoi cerem o reevaluare.. adica o luam de la capat.

In cel mai rau caz pica de friaeri aia 10% de amariti care nu sunt rude sau conectati sexual.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Au fost nenumarate declaratii in care s-a spus foarte clar ca primul pas au fost plecarile voluntare iar al doilea pas care a inceput in martie(parca) cu evaluarile de personal si se va termina la sfarsitul verii este cel de disponibilizari. Deci nu inteleg de unde mirarea. Nu ca as lua apararea cuiva de prin conducerea Tarom dar momentan se afla in termenele stipulate chiar de ei.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Ma uit la ce zboara Tarom si e un adevarat "festival" pe chartere. BGK si BGJ, de exemplu, doar in ultimele 7 zile au "acumulat" vreo 25 de rotatii la HRG, SSH si cateva la AYT sau RMF. Ma gandesc ca asta-i mana cereasca, asigura, banuiesc un flux de cash absolut necesar. In acelasi timp este absolut impresionant cum a explodat, de exemplu destinatia HRG in primavara asta.
Da, stiu... pandemie, restrictii "relaxate" pe acolo, stiu... But still......
LE: Adaug doar o parte din aeronave si charterele lor din ultimele 7 zile:
YR-BGK: 1 x AYT. 7 x HRG, 2 x SSH, 1 x RMF
YR-BGJ: 12 x HRG, 1 x SSH
Plecari de la OTP, CLJ, TSR, IAS
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 8 users
Buna ziua și Hristos a Înviat!


Mai știe cineva ceva de YR-BGH? 700-le lor. Văd ca pe BGI l-au băgat la treaba de ceva timp.

ATR urile vechi când vor pleca?

Mulțumesc și sa aveți sărbători linistite in continuare.
 
Eu nu inteleg, titlul e despre Tarom iar stirea despre CNAB?!
Si acum la un an si 2 luni de la inceputul pandemiei CNAB se gandesc sa inceapa somajul tehnic? Pana acum ce au facut? Cateodata am impresia ca totusi traim in universuri paralele.
 
Eu nu inteleg, titlul e despre Tarom iar stirea despre CNAB?!

Ia uita-te si par igzamplu mai jos. Presa de calitate. Quality. Tot sa citesti.
Ce legatura are titlul articolului si evenimentul de azi cu faptul ca 'si un avion TAROM a intampinat probleme in zbor'? Las la o parte ca operatorul avionului intors azi ' dupa 10 minute ' e tinut anonim, in timp ce cuvantul TAROM apare de nu mai putin de trei ori... Asa se influenteaza mentalul colectiv.

 
  • 👍
Reactions: 2 users
Buna ziua și Hristos a Înviat!


Mai știe cineva ceva de YR-BGH? 700-le lor. Văd ca pe BGI l-au băgat la treaba de ceva timp.

ATR urile vechi când vor pleca?

Mulțumesc și sa aveți sărbători linistite in continuare.
Salut!
Se doreste repunerea lui la zbor,i se cauta un motor de inchiriat
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Flota Tarom va fi redusa la 17 Aeronave pana in 2024.
Se pastreaza Boeing si Atr, conform surselor Digi 24, 7 ATR 72-600 si 10 Boeing(5 Max), nu-mi dau seama care sunt restul se 5.
Se vor focusa pe chartere catre destinatii exotice.
 
De un an de zile numai despre restructurare se vorbește dar se face nimic.

Cât despre rute, nimeni în compania asta magică nu și-a dat interesul să găsească rute pe care să le poată exploata, cum se întâmplă în alte companii unde performanța managementului e importantă.

Au avut oportunitatea să intre pe o rută cu cerere mare (OTP-AYT), chiar dacă yieldul nu e și el până la cer, însă nu au făcut-o. O fi din cauză că intră în competiție directă cu clienții de chartere?

E într-adevăr mai comod să-ți umple altul avionul (sau măcar își asumă riscul că o face) însă de ceva vreme (a se citi mulți ani) TAROM doar așteaptă chartere minune, nu caută oportunități.

Cum ar fi arătat TAROM dacă nu aveau contractele de charter? Cum genera managementul cash pentru a ține pe linia de plutire o companie atât de stufoasă?
 
  • 👍
Reactions: 3 users
E într-adevăr mai comod să-ți umple altul avionul
Problema nu e de comoditate, sau de lipsa ei. Charterele au luat avant in conditiile absolut speciale de acum, in lipsa traficului comercial regulat, in conditiile in care pasagerii prefera siguranta unor sejururi absolut previzibile cap-coada, etc. 2021 (si probabil cel putin jumatate din 2022) e anul charterelor, insa nu e deloc sigur ca tendinta va continua odata ce se revine fie si la o relativa normalitate. De aceea trebuie sa produca si reteaua dupa orar, ca safety net si alternativa la eventuala diminuare a traficului charter actual.
Ca de obicei, prudent este sa nu iti tii toate ouale in acelasi cos.
 
Probabil același succes îl aveau și cursele regulate, dacă existau, acele chartere au luat un asemenea avânt datorită dorinței de a zbura nu pentru că turoperatorii au habar n-am ce oferte irezistibile, IMO.
 
I. Bucureşti - Budapesta zboruri începând din 31 mai 2021
-3 frecvenţe săptămânale - luni. miercuri şi vineri

II. Bucureşti - Belgrad zboruri începând din 31 mai 2021
-2 frecvenţe săptămânale

III. Bucureşti - Nisa zboruri începând din 03 iunie 2021
-2 frecvenţe săptămânale – joi şi duminică


IV. Bucureşti - Praga se amana , zboruri abia din 30 iunie 2021
-3 frecvenţe săptămânale – luni, miercuri şi vineri

V. Bucureşti - Sofia se amana pana pe 05 iulie 2021
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 users
Astăzi, Asociatia Blondie a transportat câte un copil din București, Iași și Cluj catre o clinica din Milano cu YR-BGE.

Felicitări Asociației Blondie!

Pana acum au efectuat 57 de zboruri umanitare!
 
  • 👍
Reactions: 1 users

Textul aflat sub video in YouTube:

Atunci când sistemul medical din România nu poate salva viețile nou-născuților cu malformații grave, ei pot primi o altă șansă la viață într-un spital din străinătate. De la începutul pandemiei, Asociația Blondie, un ONG înființat de Adelina Toncean, închiriază avioane de linie special pentru copiii care au nevoie să ajungă în siguranță la tratament în străinătate. Statul român nu are o ambulanță aeriană care să ducă la spitale din afară pacienții care nu pot fi tratați în România. Tocmai de aceea, Asociația Blondie și-a propus să cumpere un avion pe care să-l transforme în ambulanța aeriană a României.
 
  • 👍
Reactions: 3 users
Se pare că într-adevăr charterele sunt viitorul TAROM-ului, probabil sunt singurele zboruri cu care nu pierd bani.

 
Am o curiozitate, de ceva vreme.
Inteleg ca ATR42-500 sunt "pa" (3 parca au si plecat), dar cele doua ATR72-500 (H si I) chiar nu mai sunt utile?
Au o varsta care le permite sa zboare inca mult si bine, banuiesc ca si resursa inca exista, stie cineva de ce nu sunt deloc folosite?
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Se întorc la zbor ATH și ATI pe măsură ce se relansează regionalele externe.

Sent from my Pixel 4 using Tapatalk
 
  • 👍
Reactions: 3 users