Ryanair - discutii

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
O ruta MAN-OTP, la fel ca altele din OTP, poate fi foarte profitabila pentru RYR si fara sa primeasca pomeni de la aeroport. Eu cred ca LCC-urile in general insista sa primeasca facilitati nu pentru a opera profitabil, ci pentru a-si creste aceste profituri
 
O ruta MAN-OTP, la fel ca altele din OTP, poate fi foarte profitabila pentru RYR si fara sa primeasca pomeni de la aeroport.

Pai atunci eu inteleg ca cei de la RYR nu cred ca ar fi destul de profitabil pt ei. Sau ca in acest moment pot opera altundeva mai profitabil.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Oare ii deranjeaza atat de mult pe cei de la RYR ca nu vin cu noi rute in toamna/iarna asta?
Pe rutele interne cam pierd teren, atat timp cat nu vin cu ceva nou. E clar ca pe IAS, CLJ si CND asteapta sa vada ce rezultate are BMS.
Loc ar mai fi si pe OMR, SUJ si BAY, care abia sunt la inceput cu rutele internationale.
Totusi, eu cred ca ar fi loc de un avion trimis la KIV sa opereze OTP si tot ce mai are potential in afara de cele operate de WZZ.
Insa cred ca RYR deblocheaza greu pietele estice, stiind cu ce pretentii vin.

Dorin, sorry, dar cred ca ar fi bine mai intii sa citesti citeva raporturi anuale si prezentari pentru investitori ale Ryanair ca sa intelegi cum gindesc momentan oamenii aia.

Intrebarile pe care ti le pui tu nu si le pune nimeni in Dublin, pentru ca strategia companiei este in momentan alta.

Aeroportuile enumerate de tine ar fi fost interesante pentru Ryanair acum 10 ani. De doi ani ei de fapt isi muta treptat operatiunile spre zone mai centrale. A plecat baba cu colacii de pe cacarezele regionale. Acolo daca au noroc vine Wizz daca nu se multumesc cu powerpointuri de la Join!.

Ryanair nu are ce ccauta strategic la Suceava sau la Oradea.

La cit de greu deblocheaza Ryan pietel estice au cota de 35% de piata in Polonia. Mai deblocat de atita ce vrei?

Eu inteleg ca toata lumea care sta in RO are o viziune romaneasca, dar treebuie sa isi pondereze asteptarile cu realitatile obiective ale pietei europene:

- volumele mari se fac pe relatia Vest-Vestul Europei
- nr de rotatii posibile pe Vest-Vest este mai mare decit pe Est-Vest

Aceste aspecte duc focusul intodeauna spre aceste piete si oportunitatile imediate pe care le ofera. Estul este prioritatea a 2a,3a,4a etc. A fost sansa specialistilor din Est (Wizz) carora un deceniu le-a ramas o piata in care puteau lupta usor impotriva dinozaurilor de stat. Daca Estul ar fi fost prima optiune ca potential de bottom line, toti LCC mari ar fi fost de mult masiv aici.

O alta chestiune strategica este upgradeul dorit pe yield al Ryanair. Asta se ibtine doar daca zbori pe aeroporturi principale. De nicaieri catre nicaieri nu mai e asa fancy decit daca ofertele de pret sunt extrem de joase. Cu ofertele premium LCC din orasele mari, lipsa subventiilor daortita limitei 2021 impusa de UE in aeroporturile pamp care sunt obligate acum sa genereze venituri pe alte cai (parcari de ex) nu mai exista motivatia de a merge la mama dracului sa iti lasi masina acolo x zile. Diferenta de pret nu mai este ca cea fata de legacys acum 10-15 ani.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Dorin, sorry, dar cred ca ar fi bine mai intii sa citesti citeva raporturi anuale si prezentari pentru investitori ale Ryanair ca sa intelegi cum gindesc momentan oamenii aia.

Intrebarile pe care ti le pui tu nu si le pune nimeni in Dublin, pentru ca strategia companiei este in momentan alta.

Aeroportuile enumerate de tine ar fi fost interesante pentru Ryanair acum 10 ani. De doi ani ei de fapt isi muta treptat operatiunile spre zone mai centrale. A plecat baba cu colacii de pe cacarezele regionale. Acolo daca au noroc vine Wizz daca nu se multumesc cu powerpointuri de la Join!.

Ryanair nu are ce ccauta strategic la Suceava sau la Oradea.

La cit de greu deblocheaza Ryan pietel estice au cota de 35% de piata in Polonia. Mai deblocat de atita ce vrei?

Eu inteleg ca toata lumea care sta in RO are o viziune romaneasca, dar treebuie sa isi pondereze asteptarile cu realitatile obiective ale pietei europene:

- volumele mari se fac pe relatia Vest-Vestul Europei
- nr de rotatii posibile pe Vest-Vest este mai mare decit pe Est-Vest

Aceste aspecte duc focusul intodeauna spre aceste piete si oportunitatile imediate pe care le ofera. Estul este prioritatea a 2a,3a,4a etc. A fost sansa specialistilor din Est (Wizz) carora un deceniu le-a ramas o piata in care puteau lupta usor impotriva dinozaurilor de stat. Daca Estul ar fi fost prima optiune ca potential de bottom line, toti LCC mari ar fi fost de mult masiv aici.

O alta chestiune strategica este upgradeul dorit pe yield al Ryanair. Asta se ibtine doar daca zbori pe aeroporturi principale. De nicaieri catre nicaieri nu mai e asa fancy decit daca ofertele de pret sunt extrem de joase. Cu ofertele premium LCC din orasele mari, lipsa subventiilor daortita limitei 2021 impusa de UE in aeroporturile pamp care sunt obligate acum sa genereze venituri pe alte cai (parcari de ex) nu


Yield-ul se creeaza in timp. Asa cum romanii au invatat rapid sa zboare intern cu BMS, asa vor invata si cu RYR.
Uita-te la OTP-TSR, se gandesc deja la a treia frecventa de la primavara.

Asa cum Vest-Vest poate sa creeze mai multe rotatii, la fel de bine o poate face si Est-Estul.

RYR vrea discounturi, avioane pline si rotatii multe. Incet, incet, toate aeroporturile din Romania si din estul Europei (vezi deja exemplul Lituaniei) vor intelege ca e nevoie de cat mai multi pasageri. Cifrele alea anuale chiar conteaza. Si chiar daca gandim romaneste, un aeroport nu poate sa ramana in urma cu orgoliile pe cap, atat timp cat celelale dau semnale de progres.

In jurul OMR/SUJ/BAY sunt patru judete cu o populatie totala de aprox. 1,8 milioane locuitori.
Dintre acestia sunt cel putin 30% care calatoresc sau muncesc in afara.
Cred ca e potential chiar mai mare decat in zona Timisoarei-Arad.
Ar putea intra lejer cu 2-3 rute spre Germania si Italia.
Stiu, KIV e o alta poveste, dar moldovenii sunt public de low-cost. Ar fi exotica intrarea BMS sau RYR. Daca WZZ a reusit...

Eu cred ca rapoartele din vest sunt pe hartie. Ce se intampla in realitate e mult mai evident. Nici o companie nu va sta degeaba, atat timp cat apar semnale chiar si pe aeroporturi mici, cu o arie mare de influenta.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user
@bluesky - dupa cum vezi in tabelul bazelor din OTP si TSR urcat de mine si @Zsolt ca sunt timpi liberi mai ales in cazul OTP-ului, unde in anumite zile una din aeronave pur si simplu sta. Este imposibil ca pe ultima 100m sa nu acopere cumva acel orar cu ceva rute noi.
 
Ca tot ziceti de ryanair sau norwegian, care ar fi sansele sa intre mai tare in Romania? de exemplu pe CLJ destinatile nordice sunt destul de descoperite...inclusiv ryanair ar avea succes daca ar acoperi partea asta. Acum cateva luni cei de la CLJ erau in negocieri destul de avansate cu ryanair pentru aceste destinatii, dar nu mai stiu ce s-a intamplat dupa si in ce stadiu se afla discutiile...
 
@bluesky - dupa cum vezi in tabelul bazelor din OTP si TSR urcat de mine si @Zsolt ca sunt timpi liberi mai ales in cazul OTP-ului, unde in anumite zile una din aeronave pur si simplu sta. Este imposibil ca pe ultima 100m sa nu acopere cumva acel orar cu ceva rute noi.

Mai sunt doar cateva saptamani pana la inceperea programului de iarna. Prea tarziu sa mai lanseze acum ceva. Din cate observ RYR lucreaza acum numai la orarul de vara. Cu cel de iarna au terminat de mult. Iar multe dintre acele spatii libere sunt ocupate cu frecvente suplimentare in perioada de varf de trafic din preajma sarbatorilor de iarna. Eventual din ianuarie sa mai lanseze vreo ruta noua, desi nici asta nu prea cred.
 
Mai sunt doar cateva saptamani pana la inceperea programului de iarna. Prea tarziu sa mai lanseze acum ceva. Din cate observ RYR lucreaza acum numai la orarul de vara. Cu cel de iarna au terminat de mult. Iar multe dintre acele spatii libere sunt ocupate cu frecvente suplimentare in perioada de varf de trafic din preajma sarbatorilor de iarna. Eventual din ianuarie sa mai lanseze vreo ruta noua, desi nici asta nu prea cred.
@sorin - nu exista nici o frecventa suplimentara. Orarul urcat de mine cu @Zsolt este exact ce regasesti in W16/17, de exemplu marti si miercuri pentru aeronava nr.3 nu se opereaza nimic. Trebuie sa intre ceva, neavand nici o logica neacoperirea orarului.
 
@sorin - nu exista nici o frecventa suplimentara. Orarul urcat de mine cu @Zsolt este exact ce regasesti in W16/17, de exemplu marti si miercuri pentru aeronava nr.3 nu se opereaza nimic. Trebuie sa intre ceva, neavand nici o logica neacoperirea orarului.

Incepand de pe 19 decembrie, cam pe toate destinatiile sunt frecvente suplimentare. La fel in ianuarie, in zilele care urmeaza sarbatorilor. Si nu este necesar ca avioanele sa stea in aer din zori si pana in noapte. Decat sa zboare in pierdere, mai bine se odihnesc. Asta pentru ca MOL a crezut ca cei de la OTP ii vor da facilitatile dorite pentru noi rute. Nu le-a primit, asa ca nu le-a mai deschis.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
pentru mai multa rigurozitate, @bv01 :) Se mai poate intampla ca in timp ce noi scriem altcineva sa mai posteze un mesaj pe alt subiect si se pierde firul discutiei
 
Pentru ca nu se citește regulamentul

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
 
  • 👍
Reactions: 1 user