Dorin, sorry, dar cred ca ar fi bine mai intii sa citesti citeva raporturi anuale si prezentari pentru investitori ale Ryanair ca sa intelegi cum gindesc momentan oamenii aia.
Intrebarile pe care ti le pui tu nu si le pune nimeni in Dublin, pentru ca strategia companiei este in momentan alta.
Aeroportuile enumerate de tine ar fi fost interesante pentru Ryanair acum 10 ani. De doi ani ei de fapt isi muta treptat operatiunile spre zone mai centrale. A plecat baba cu colacii de pe cacarezele regionale. Acolo daca au noroc vine Wizz daca nu se multumesc cu powerpointuri de la Join!.
Ryanair nu are ce ccauta strategic la Suceava sau la Oradea.
La cit de greu deblocheaza Ryan pietel estice au cota de 35% de piata in Polonia. Mai deblocat de atita ce vrei?
Eu inteleg ca toata lumea care sta in RO are o viziune romaneasca, dar treebuie sa isi pondereze asteptarile cu realitatile obiective ale pietei europene:
- volumele mari se fac pe relatia Vest-Vestul Europei
- nr de rotatii posibile pe Vest-Vest este mai mare decit pe Est-Vest
Aceste aspecte duc focusul intodeauna spre aceste piete si oportunitatile imediate pe care le ofera. Estul este prioritatea a 2a,3a,4a etc. A fost sansa specialistilor din Est (Wizz) carora un deceniu le-a ramas o piata in care puteau lupta usor impotriva dinozaurilor de stat. Daca Estul ar fi fost prima optiune ca potential de bottom line, toti
LCC mari ar fi fost de mult masiv aici.
O alta chestiune strategica este upgradeul dorit pe yield al Ryanair. Asta se ibtine doar daca zbori pe aeroporturi principale. De nicaieri catre nicaieri nu mai e asa fancy decit daca ofertele de pret sunt extrem de joase. Cu ofertele premium LCC din orasele mari, lipsa subventiilor daortita limitei 2021 impusa de UE in aeroporturile pamp care sunt obligate acum sa genereze venituri pe alte cai (parcari de ex) nu mai exista motivatia de a merge la mama dracului sa iti lasi masina acolo x zile. Diferenta de pret nu mai este ca cea fata de legacys acum 10-15 ani.